sâmbătă, mai 10, 2008

Online: Mai multe anunturi

Nu stiu cum mai e piata imobiliara din Bucuresti zilele acestea. Impresia mea e ca nu se mai cumpara ca inainte si nici preturile nu mai cresc.

Cresc insa site-urile de anunturi. Ieri am aflat de Euroest.ro, lansat de amicii de la MB Dragan, dupa ce la Web-Club am vorbit de Vertimo, iar Radu ne-a amintit de Imoo.ro. Sa nu uitam Vestate.ro, site-ul cu anunturi video.

p r o m o
Noi evenimente Evensys: Retail Innovation Conference; Toolbox | Non-TV Advertising; Idea Forum; Search Engine Marketing Seminar

Etichete:

4 Comments:

Anonymous radu ionescu said...

vezi ca euroest e site de agentie, pe cand celelalte sunt agregatoare/portaluri.

5:02 p.m.  
Anonymous Dragos said...

E clar acum.

Oamenii din antreprenoriatul online romanesc nu au auzit de servicii de naming, nu cunosc pe nimeni care se ocupa cu asa ceva?

Multe din numele serviciilor care tot apar, mi se pare foarte prost alese.

Numai la o prima privire in ultimele posturi ale lui manafu, intalnim UberVU (care puteam jura ca era un serviciu de video continut si nu e), Imoo (care credeam ca e portalul comunitatii emo din Romania si nu e), Vestate (care nu stiu cum se pronunta, dar nu-mi sugera nimic video) sau Vertimo (care iar nu sugereaza nimic imobiliar din Bucuresti).

Ar mai fi multe altele...

Concluzia ar fi sa folositi nume care sugereaza profilul site-ului, apoi sa le si testati sa vedeti daca si altii inafara de voi "se prind" care era ideea. Si bineinteles sa apelati cu incredere la serviciile de naming ale unor agentii de pe la noi sau din alte parti.

11:43 a.m.  
Anonymous Stefan said...

Dragos, nu prea sunt de acord cu tine. Pe termen lung, un nume care aparent nu are legatura cu ceea ce faci tu dar care pana la urma va ajunge sa fie corelat de catre ceilalti cu site-ul/afacerea/produsul tau, iti va aduce mult mai multe beneficii. Sa creezi un brand nu e usor, dar daca reusesti, vei fi cu mult peste ceilalti. Bine, asta nu inseamna ca numai cu un nume creezi un brand, dar are si acesta un rol important.

Gandeste-te ce legatura aveau la inceput napster cu muzica, trilulilu cu video sharing-ul, sau... merele cu calculatoarele.

12:48 p.m.  
Anonymous Dragos said...

Atunci Stefan, chiar te rog sa ne spui de ce ai ales numele de "vestate" pentru site-ul tau?
"V" de la video si "estate" de la proprietate, care compun un englezism pentru un public exclusiv roman?
Cata imaginatie :)

Trilulilu nu e un brand, Apple a devenit Apple Inc. de ceva timp iar Napster a fost o controversa si deloc un brand. Daca era brand si astazi mai era folosit si recunoscut. Acum insa e doar o epava daca chiar te-ai interesat ce s-a mai ales de Napster asa ca te rog, mai cauta exemple concludente.

Puteai veni cu exemple ca "amazon" sau "yahoo!", dar n-ai fost destul de inspirat. Ca si cu alegerea numelui site-ului tau, ca si altii cum am spus mai sus.

Una e sa ai o idee buna, alta e sa o si transformi intr-un brand. Asta presupune multa munca si mult timp. Deci mai usor cu argumentul "branduri" ca inca nu avem branduri online aici in Romania.

Nu stiu cati antreprenori din online-ul romanesc isi pot rezuma "afacerea" sau ideea pe care se bazeaza in maxim o propozitie, ce sa mai zic de planuri de afaceri...

Dar cred ca s-au culcat multi pe urechea ca daca scot destul de multe servicii dintr-astea peste noapte, lumea ii va retine mai usor. Desi poate jumate din ele sunt deja uitate de toti.

S-a tot investit in online-ul romanesc dar tot pe loc se bate pasul. Nici un succes de 2-3 ani, ceva cu adevarat nou si util.

Sergiu Biris cel cu trilulilu nici pana acum nu cred ca e pe profit cu site-ul ala si l-a estimat la un milion? Sa fim seriosi :)
Serviciile video sunt o gaura de bani daca nu au un model de advertising in spate care sa le finanteze. Si voi inca va dati rotunzi cu noi proiecte pe nisa asta.

Veniti cu nume potrivite la serviciile pe care le lansati si mai usor cu ambiile astea de antreprenori. Ca ruleaza unii cu buticuri in pietele Bucurestene mai multi bani ca voi si nu se mandresc cu asta.

Stefan, pe tine si pe alti "antreprenori" va sugerez sa incepeti cu un nume potrivit pentru o idee originala si pe urma mai vedem.

Apropo, in Biz, Dragos Manac va adreseaza niste sfaturi foarte utile la pagina 26.

Si ca tot ne-am extins cu discutia la ce se refera Manafu numele "netclips" si ce legatura are Florin Grozea "eOK" cu muzica romaneasca? Ca NU eOK deloc :))

7:26 p.m.  

Trimiteți un comentariu

Links to this post:

Creați un link

<< Home