vineri, mai 23, 2008

Blogs: Subiectele saptamanii

Doua sunt posturile care au animat blogosfera saptamana aceasta.

Primul a venit de la Dragos Manac pe tema "chirie vs proprietate". Eu prefer varianta de a fi proprietar din multe motive enumerate de alti bloggeri care au reactionat la postul lui Dragos. Asta nu inseamna ca nu ii dau dreptate in multe privinte. Pentru unii chiria este acum solutia cea mai buna.

Al doilea a aparut pe blogul Blogoree si contureaza o anumita imagine a blogosferei. Sunt de acord cu multe din afirmatiile de acolo. Cu altele, la fel de multe, nu sunt. Sau, ma rog, nu vad eu lucrurile din acelasi unghi ori atat de extrem. Merita insa extrase si comentate cel putin doua idei:
  • 4-5 oameni invart intre ei singurele bugete de publicitate in blogosfera noastra, singurele premii, singurele lepse mai interesante.
  • Pentru a vorbi de blogging cu adevarat avem nevoie de blog-uri de nisa, de blog-uri de nisa de succes.
Cred ca sunt mai mult de cinci oameni care sunt vizati de cele mai multe campanii pe bloguri in acest moment. Ar fi in jur de 15 nume, poate chiar 20. Oricum foarte putine rapotandu-le la, sa zicem, 15.000 de bloguri active, cate cred eu ca sunt in Romania.

Problema aici se poate pune si altfel, nu numai spunand ca cei mai multi bloggeri nu au parte de campanii. In scurt timp, acel grup de 15 - 20 de bloggeri va fi suprasaturat de atatea campanii, promotii, teste etc. si fie nu vor mai avea impactul dorit de initiatori, fie isi vor pierde din audienta sau, cel putin, din atentia sa.

Vor trebui atunci sau chiar mai devreme sa inceapa sa faca o selectie a campaniilor (si nu ma refer la reclame, nu e cazul lor aici), eventual sa arate ca se asociaza doar cu un anumit tip de campanie, cu ceva relevant.

Sunt foarte aproape de multe campanii care au fost si care vor fi pe bloguri si va pot marturisi ca sunt alesi mai mereu aceiasi oameni pentru simplul fapt ca se bucura de notorietate si trafic. Uneori chiar awareness-ul bate traficul. Acesti doi "indici" conteaza cel mai mult.

Si de aici fac trecerea la a doua idee extrasa de pe Blogoree.

Am spus-o si o voi mai spune. La noi sunt in top mai mult blogurile cu tenta generalista. Daca ne uitam la "mama noastra", America, vom vedea ca acolo topul e dominat de bloguri specializate. Avem si noi bloguri de nisa, cu orientari clare, dar fie sunt prea putine, fie nu le stie (mai) nimeni.

Blogging-ul de tip "magazin" nu este insa ceva rau. Pana la urma fiecare pune ce vrea pe blogul lui si nu avem niciun drept sa il judecam. E la el "acasa" si face ce vrea, chiar daca tine "ferestrele" larg deschise.

OK, dar cum ajung sa intru si eu in campanii? - ma poate intreba cineva. Nu stiu o reteta singura. Nici macar recunoasterea si traficul nu merg la fix. Vad totusi doua abordari.

Prima tine de apropierea de grupul celor cunoscuti si integrarea in "societatea" lor. Stiu ca suna putin ciudat, dar pentru multi a functionat, pentru ca acel grup pomenit mai peste tot nu este inchis si nu exclude pe nimeni. Trebuie sa stii doar cum sa intri.

Dar imi place mai mult a doua abordare. Daca iti place o campanie sau stii ca ai "cu ce", atunci mergi tu la ei daca nu vin la tine. Exista deja oameni care se ocupa de plasarea campaniilor pe bloguri. Exista de asemenea agentii care fac acest lucru. "Mergi" tu la ei si fa-ti cunoscuta oferta. Iti place o campanie inceputa, spune-le ca ai vrea sa fii inclus. Sunt sanse mari sa fii acceptat. Nimeni nu ar trebui sa refuze pasiunea si entuziasmul.

Dar inainte de asta, pune-ti la punct blogul. Lasa-i sa vada cine esti, cu ce te ocupi si ce interese ai. Si asta se vede incepand din profilul postat si se termina cu tag cloud-ul care arata rapid despre ce ai scris.

Pentru a largi numarul blogurilor integrate in campanii, dar si pentru a raspunde simplu la multe intrebari despre bloggeri si orientarile lor, care imi sunt adresate, lucrez impreuna cu Stefan de la Vestate la un blog directory, impartit evident pe categorii distincte in care sa includ cele mai interesante bloguri.

Este un proiect personal si de aceea eu voi fi cel care va accepta intrarea in directory a unui blog. Pe cele mai multe le voi propune eu. Dar mai multe detalii voi da la momentul lansarii. Sper doar ca aceasta colectie va fi un bun ghid pentru cei ce lanseaza campanii.

Etichete:

3 Comments:

Anonymous Arhi said...

eu consider ca am blog de nisa. divertisment.

9:02 a.m.  
Blogger Cristian said...

divertisment e o categorie foarte generoasa.

pe net, directoarele vechi aveau divertisment si timp liber. lucrurile erau oarecum impartite.

pe bloguri insa, mai ales la noi, exista de cele mai multe ori un mix.

probabil cea mai buna abordare ar fi sa ne orientam dupa categoria in care intra cele mai multe posturi.

eu nu te-as incadra la divertisment,, mai degraba la actualitate.

1:02 p.m.  
Anonymous Alex Cristache said...

Salut Cristian!
Foarte interesante ideile expuse de tine si realiste, dar vezi tu, si in articol spuneam ca bloggerii romani nu stiu sa se promoveze. Deci, cum ne-am astepta sa-si ia inima in dinti sa mearga ei sa bata la poarta campaniilor?

Nu am nimic, dar absolut nimic impotriva blog-urilor personale. Am un asemenea blog. Spun doar ca o mai buna segmentare (nisare) a blog-urilor ar duce la evolutie.

Intotdeauna mi-a placut sa vad blog-ul ca pe o unealta de educatie in primul rand, si mai apoi de divertisment. Poate nu e un adevar absolut, asa cum nici articolul meu se poate sa nu fie. Este o opinie personala pe care am impartit-o cu cititorii Blogoree.

Asa cum ai spus si tu, unele opinii au prins, altele nu.
Oricum, daca am spus 4-5 blog-uri (pentru a nuanta numarul mic), iar tu spui 15-20, cred ca suntem amandoi de acord ca sunt mult prea putini.

Toate cele bune!

1:13 p.m.  

Trimiteți un comentariu

Links to this post:

Creați un link

<< Home