Marketing: Stilurile de viata ale tinerilor romani
Dupa ce anul trecut aflam din studiul Leo Youth despre cum isi petrec timpul liber tinerii romani, anul acesta, in editia a doua, vedem care sunt stilurile de viata ale acestora.
LeoYouth II a identificat cinci profiluri distincte de tineri, descrisi de cinci stiluri de viata si de consum diferite: tanarul de moda veche (29.7% dintre tineri se incadreaza in aceasta tipologie), ambitiosul calculat (19.2%), pesimistul confuz (17.2%), oportunistul (15.8%) si rebelul de cartier (17.9%).
Iata si cateva cuvinte despre cele 5 tipologii:
Tanarul de moda veche
Tanarul “de moda veche” este conservator, serios in mai toate aspectele vietii lui. Si mai ales in viata profesionala: stie ca daca va munci cu rabdare va reusi. Se afla sub influenta puternica a familiei, de care asculta si pe care o respecta. Ii admira pe cei care au reusit corect, prin inteligenta si munca, si nu priveste cu ochi buni orice e superficial si ostentativ. Nu si-ar ruga niciodata parintii sa-l ajute sa isi gaseasca un job.
Ambitiosul calculat
Ambitiosul calculat este tanarul obisnuit sa i se spuna ca e prea matur pentru varsta lui. Si-a planificat deja viitorul, si lucreaza deja la atingerea obiectivelor pe care si le-a stabilit. Are un pronuntat spirit intreprinzator, si simte ca si-a luat deja viata in propriile maini. Este optimist, are incredere in el si in viitor in general. Nu se gandeste sa plece din tara, vrea sa continue ceea ce a inceput aici.
Pesimistul confuz
Pesimistul confuz are o atitudine sceptica, negativista fata de scoala, societate si fata de viitor. Toate astea i-au insuflat un sentiment de neincredere in fortele lui. Nu prea stie ce vrea sa faca in viata. Aceasta nehotarare, impreuna cu lipsa competitivitatii si a spiritului intreprinzator il fac sa se adapteze destul de greu la un loc de munca. A schimbat pana acum job-uri din mai multe domenii, si mai toate l-au dezamagit.
Oportunistul
Oportunistul este un fan infocat al manelelor, care o tine din petrecere in petrecere, si nu vrea decat sa se distreze si sa faca bani. E atat de preocupat sa isi traiasca viata incat nu apuca niciodata sa se gandeasca la o eventuala cariera. Nu are o imagine clara despre viitorul lui, si nu stie decat ca va castiga bine.
Rebelul de cartier
Rebelul “de cartier” este tanarul materialist, libertin, care asculta hip hop isi face un obicei din a nega regulile si autoritatea. Mereu in cautarea distractiei si a banilor, face din convingerile lui un stil de viata pe care il afiseaza nonsalant, prin gesturi si imbracaminte.
UPDATE: Gasiti descrierile integrale aici.
PROMO: TWITTER.COM/DIGITALFORUM| FOLLOW THE NEWS ON TWITTER
LeoYouth II a identificat cinci profiluri distincte de tineri, descrisi de cinci stiluri de viata si de consum diferite: tanarul de moda veche (29.7% dintre tineri se incadreaza in aceasta tipologie), ambitiosul calculat (19.2%), pesimistul confuz (17.2%), oportunistul (15.8%) si rebelul de cartier (17.9%).
Iata si cateva cuvinte despre cele 5 tipologii:
Tanarul de moda veche
Tanarul “de moda veche” este conservator, serios in mai toate aspectele vietii lui. Si mai ales in viata profesionala: stie ca daca va munci cu rabdare va reusi. Se afla sub influenta puternica a familiei, de care asculta si pe care o respecta. Ii admira pe cei care au reusit corect, prin inteligenta si munca, si nu priveste cu ochi buni orice e superficial si ostentativ. Nu si-ar ruga niciodata parintii sa-l ajute sa isi gaseasca un job.
Ambitiosul calculat
Ambitiosul calculat este tanarul obisnuit sa i se spuna ca e prea matur pentru varsta lui. Si-a planificat deja viitorul, si lucreaza deja la atingerea obiectivelor pe care si le-a stabilit. Are un pronuntat spirit intreprinzator, si simte ca si-a luat deja viata in propriile maini. Este optimist, are incredere in el si in viitor in general. Nu se gandeste sa plece din tara, vrea sa continue ceea ce a inceput aici.
Pesimistul confuz
Pesimistul confuz are o atitudine sceptica, negativista fata de scoala, societate si fata de viitor. Toate astea i-au insuflat un sentiment de neincredere in fortele lui. Nu prea stie ce vrea sa faca in viata. Aceasta nehotarare, impreuna cu lipsa competitivitatii si a spiritului intreprinzator il fac sa se adapteze destul de greu la un loc de munca. A schimbat pana acum job-uri din mai multe domenii, si mai toate l-au dezamagit.
Oportunistul
Oportunistul este un fan infocat al manelelor, care o tine din petrecere in petrecere, si nu vrea decat sa se distreze si sa faca bani. E atat de preocupat sa isi traiasca viata incat nu apuca niciodata sa se gandeasca la o eventuala cariera. Nu are o imagine clara despre viitorul lui, si nu stie decat ca va castiga bine.
Rebelul de cartier
Rebelul “de cartier” este tanarul materialist, libertin, care asculta hip hop isi face un obicei din a nega regulile si autoritatea. Mereu in cautarea distractiei si a banilor, face din convingerile lui un stil de viata pe care il afiseaza nonsalant, prin gesturi si imbracaminte.
UPDATE: Gasiti descrierile integrale aici.
PROMO: TWITTER.COM/DIGITALFORUM| FOLLOW THE NEWS ON TWITTER
Etichete: Marketing
8 Comments:
Ce-ar fi sa ne dai cate un exemplu de blogger care se incadreaza in fiecare din categorii?...
foarte interesant. desi nu mi-e clar de ce toti cei care asculta manele sunt incadrati intr-o singura categorie: nu se poate sa fii si manelist, si pesimist? :))))
m-a pus putin pe ganduri clasificarea. cred ca, mai precis vorbind, caracteristici din mai multe feluri se ragasesc in fiecare dintre noi. Intr-o mare masura insa, eu m-am regasit in primele doua tipuri. Poate in cel de moda veche mai mult, desi cred altii ma vad poate ca tipul doi, "abitiosul calculat". :)
Rebelul de cartier? Wow.
Eu stau in Berceni, ascult hiphop [d-ala ca lumea, de la mama lui], dar nu sunt rebel de cartier [nu ma imbrac nustiucum si n-am gesturi de fronda in mine]
De ce nu parisim putin zona acestor clisee? :)
Cel mai simplu [si cel mai cost-efficient] studiu pe care il poate face cineva e sa mearga putin cu metroul/ratb-ul sau sa citeasca niste bloguri mai necunoscute/profiluri de hi5. Si gata, ai studiu despre tanarul roman :)
Manelisti care fumeaza sunt?
Oricum, studiile astea-s destul de haioase, ce-i drept :). E ca un horoscop mai restrans, adica nu-s 12 categorii. Let's get real!
ciudate rapoartele despre "tinerii romani", cele pe care le-am vazut la conferinte(masterplan de pilda) mi s-au parut ridicole de-a dreptul.
Oricat de mult adevar ar contine studiul acesta, faptul ca nu lasa macar un 5% pentru "altii" este stupid si procustian. iLeo, marii profeti ai timpurilor noastre, cum ne-au ghicit ei pe toti...
E vorba de caracteristicile dominante.
Cei care au participat la studiu au ierarhizat o lista lunga de afirmatii, in functie de cat de mult ii reprezinta (ex.: "Nu am suficient timp liber", "Ascult hip-hop"). Profilurile au fost delimitate in functie de pattern-urile care apareau in aceste ierarhizari.
Evidet, este greu sa te identifici in totalitate cu descrierea unui profil. Ele sunt descrise ca "tipuri ideale".
Cosmin, sa zicem ca esti hip-hopper antisistem, dar in acelasi timp ai multe ambitii profesionale si un job care iti mananca mult timp (evident, reduc la extrem - de fapt ar trebui luate in calcul 200 de afirmatii). In functie de atributele tale dominante, cele care apar mai sus in acest "top", esti intr-un profil sau in altul.
Un chestionar clasic i-ar intreba pe oameni ce asculta - hip hop, manele, etc. Apoi i-ar intreba de timp liber, si asa mai departe. In cazul metodologiei folosite aici, trebuie sa plasezi pe aceeasi axa afirmatia "sunt hip-hopper" impreuna cu "nu am timp liber", "ascult manele", etc. In functie de cat de mult te reprezinta.
Alexandru, eu nu cred că e ca un horoscop, şi de ce nu cred asta: pentru că treaba asta s-a constatat în urma multor luni de studii şi observaţii. În schimb horoscopul nu are nici un fundament ştiinţific dovedit.
Nu crezi ca sunt mult generalizate categoriile?
Trimiteți un comentariu
<< Home