luni, octombrie 01, 2007

Personal: Tramvaie si ambuteiaje

Gusti mi-a luat vorba din gura. Ma gandeam sa scriu, in supararea mea pe traficul din Bucuresti, ca ne-ar sta mai bine fara tramvaie. Si chiar cautam niste exemple de capitale fara in acest sens.

Am vazut de multe ori cum un tramvai sau chiar doua au blocat minute in sir o intersectie aparent "nevinovata" si nu am inteles de ce s-au pastrat in functiune tramvaiele pe strazile pe care se asfalteaza de luni de zile, cand exista alternativa metroului pe aceeasi ruta.

Stiu ca exista o suma de explicatii pentru utilitatea tramvaielor, dar cred ca ne-ar fi mai bine fara.

Si pentru ca sunt la capitolul obsesii si frustrari din traficul bucrestean, am doua observatii de facut:
  • am observat ca mai nou e mai putin aglomerat pe strada la 10 dimineata si poate chiar la 5 - 6 dupa-amiaza, insa de-abia iti faci loc la orele 11.00 si seara dupa 19.30. Sa fi abandonat multi obiceiul de a ajunge la birou la ora 9 sau pana in 10 si astfel si-au "impins" programul de lucru mai spre seara?
  • am observat ca se trece din ce in ce mai usor pe rosu si cu o nonsalanta uimitoare, mai ales in intersectiile aglomerate, ceea ce bulverseaza si mai mult traficul.
PROMO: MASTERPLAN 2007| EVENIMENT DE STRATEGIE SI PLANNING IN MARKETING

Etichete:

16 Comments:

Anonymous Anonim said...

Cristi, nu-s de acord cu tine si am scris asta si pe blog, ca raspuns la insemnarea lui Gusti: prefer mai multe tramvaie, care sa vina la timp, decit sute de soferi imbecili, care se baga de nebuni in mijlocul aglomeratiei doar cu scopul inconstient de a o face si mai urita.
parerea mea.

1:02 a.m.  
Blogger mihai.onofreiciuc said...

exista totusi in Bucuresti si un tramvai foarte eficient, care nu provoaca ambuteiaje: 41

apoi, este chiar in spiritul logicii - continuarea la

"de ce tramvaie, cand exista alternativa metroului"

este

"de ce autoturisme, cand exista alternativa tramvaielor"

9:57 a.m.  
Anonymous Anonim said...

eu cred ca strazile necongestionate dpdv rutier si transportul in comun eficient, folosit de majoritatea cetatenilor sunt caracteristicile unui oras peste media de civilizatie a EU.
sunt dintre cei care considera ca accesul turismelor in centru ar trebui sa se faca contra unei taxe consistente. si as face reducere la impozit celor care folosesc bicicleta sau mopedul.

3:10 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Sa scoata tramvaiele?
amice, esti idiot

4:54 p.m.  
Anonymous Anonim said...

De ce nu iti iei basculanta?
poate asa iti faci loc printre tramvaie....

5:10 p.m.  
Anonymous Anonim said...

hai sa desfiintam si metroul. Putem face din tunelul de metrou un pasaj "numai bun" de descongestionat ambuteiajul de deasupra....

5:55 p.m.  
Blogger nwradu said...

Chestia cu tramvaiele o propuneam si eu unui coleg de servici. Dar el are dreptate, circula mult mai multi oameni cu tramvaie decat cu autoturisme, si fara tramvaie ar fi haos si mai mare.

Solutia cea mai buna ar fi sa nu se mai bage masinile pe sine, sa puna borduri peste tot si trasee separate. Asa erau in multe orase europene unde se mai pastreaza tramvaiele. E drept ca soferi mai disperati ca in Romania nu gasesti nicaieri. Si sa se scoata tramvaiele de pe strazile foarte inguste, unde trebuie sa astepti in spatele lor, unde statiile nu au refugiu ci coboara lumea direct in strada (daca esti cu masina si nu stii ca tramvaiul are acolo statie, pt ca nu cunosti zona iar indicatorul este minuscul, depasesti fericit tramvaiaul si te trezesti ca tocmai deschide usile si sare toata lumea in strada).

10:58 p.m.  
Anonymous Anonim said...

intersectiile nu se blocheaza din cauza tramvaielor ci din cauza ca se intra in intersectie chiar daca se vede ca nu e loc si blochezi banda. cum ar fi sa hasuram centrul intersectiilor mari si sa montam camere de filmat care sa se activeze pe culoarea rosie a semaforului. te-a prins in intersectie, primesti amenda acasa. plus niste puncte de inaptitudine. s-ar face liniste?

si apropos: de cate ori ne lamentam cand masinile sunt cele care blocheaza intersectiile, nu tramvaiele? sa le interzicem?

4:45 a.m.  
Blogger nwradu said...

trustman, asa era in Londra. Stateam la o coada imensa in trafic, in schimb banda de autobuze si taxi-uri era complet libera, insa nu se baga nimeni pe ea. Pentru ca amenda era 100 de lire si erau camere in fiecare intersectie. E foarte bun sistemul asta, costa mult instalarea, dar apoi iti scoti banii intr-un an numai din amenzi.

8:50 a.m.  
Blogger Cristian said...

vad aici mai multe pareri si de aceea imi continuu ideea din post, mai ales pentru ca acest post nu e unul de genul tramvaie vs masini, ci ia in considerare o alternativa mai buna.

cred ca tramvaiele sunte depasite ca vehicule de transport la nivelul anului 2007 si in momentul in care ne sufocam de atatea masini.

am vazut capitale fara tramvaie, cu mai multi locuitori si masini si nimeni nu avea o problema in lipsa lor.

desfiintarea tramvaielor poate fi acoperita de optimizarea metroului si intarirea flotei de autobuze, aceste doua alternative fiind si mai eficiente in termeni de volum si timp.

renuntarea la tramvaie ar fluidiza putin traficul si ar lasa si loc pentru piste de biciclete.

eu sunt pentru orice masura restrictiva in privinta masinilor atat timp cat exista alternative viabile si locuri de parcare sau alte facilitati.

12:54 p.m.  
Anonymous Anonim said...

E rau daca oameni ca tine sunt formatori de opinie. sincer.
si daca faci doar scandal cu posturile astea, nu te inteleg.

cum ai vrea tu sa se scoata linia 32?
ca sa ce? sa mearga 10 masini doar sofer?

o masina are in general 5 locuri.
nu ti-e rusine cand mergi doar tu in masina, egoistule?

3:25 p.m.  
Blogger BĂNĂŢEANU said...

Nu se poate domne' sa scoatem tramvaiul, chiar si in 2007, mai ales ca nu polueaza ca masinile, adica deloc nu polueaza. Asta e, atata timp cat ai carnet, nu te poti pune in pielea unui calator al trasportului in comun.

9:16 p.m.  
Blogger Cristian said...

cred ca nu trebuie sa fim cu totii de acord. eu imi mentin parerea... si cred ca exista si solutii prin care sa se reduca poluarea auto si in lipsa tramvaielor.

cert este ca numarul de masini creste si in afara de primarul Videanu, nimeni cu masina in fata blocului nu prea vrea sa mearga cu transportul in comun.

asta e realitatea si de aceea trebuie sa gasim solutii...

10:09 p.m.  
Anonymous Anonim said...

multe orase eurpoene isi pun la loc tramvaiul, eliminat in anii 60/70 (in franta sunt o multime de orase care il reintroduc)....noi sa il scoatem. ar fi cel mai cretin lucru posibil. nu ajunge ce probleme de trafic sunt, sa le facem si mai rele. parca si videanu a avut ideea asta "geniala" acum vreo 2 ani.

singura si unica solutie pt traficul bucurestean este exemplul londrei: sa fie scump sa mergi cu masina in centru + un transport urban performant pe piste dedicate.
dar deh...in romania idiotii se duc cu masina la serviciu chiar daca stau la doua statii de metrou de locul de munca.

ps: in paris tocmai au eliminat jumate din ditamai bulevardul (S orasului) ca sa fac 2 linii de tramvai. mai putine masini, lumea ia tramvaiul acum

1:07 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Deja barilul a ajuns la 95 $ ,de la 24 in 2003 , daca se va continua in acelasi ritm (si eu cred ca da, imi miroase a peak oil) atunci doar tramvaiele, troleele , metroul si Gigi o sa mai circule in Bucuresti. Nu stiu cati o sa mai mearga cu masina personala la job daca benzina/motorina o sa fie 10RON /l

11:27 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Solutia intr-un oras haotic, cum este bucurestiul, este transportul in comun. In londra deabea daca vezi masini.Pana una alta ,m-am decis sa incep o campanie de "culturalizare" a soferilor. Simtul meu civic , mi-a spus, sa imi pun un sticker pe luneta pentru a transmite un mesaj de bun simt.
www. EU NU BLOCHEZ INTERSECTIA .ro
Si ca raspuns a apostrofarilor, pe care le primesc, deoarece nu intru in intersectie, chiar daca am verde.
Prefer sa stau 3 min la stop, decat 20 intr-un blocaj
Site-ul www.eunublochezintersectia.ro
este dedicat acestei initiative civice.

7:43 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home