vineri, mai 18, 2007

Trends: Ce mai fac tinerii romani

In urma cu aproape sase ani scriam in revista Biz un articol de marketing despre tinerii romani baza pe un studiu al Leo Burnett, Youth Browser. In toamna anului 2001, puteai spune despre tinerii romani ca:
  • In topul activitatilor efectuate in timpul liber, muzica se afla pe locul I.
  • Tinerii prefera sa asculte muzica favorita in camera lor, la radiocasetofonul propriu.
  • Privitul la televizor secondeaza pasiunea pentru muzica.
  • 50% din adolescentii romani au folosit cel putin o data Internetul.
Zilele trecute, s-a lansat LeoYouth, un nou studiu marca Burnett, ce vine cu noi insight-uri despre tinerii romani, cum ar fi:
  • Timpul liber se imparte intre a sta singuri, intre patru pereti, in fata calculatorului si a iesi in oras.
  • Lucrul la calculator (59%) si navigarea pe internet (61%) devin activitatatile care le ocupa mare parte a timpului liber.
  • 45% dintre ei declara ca petrec mult timp in fata televizorului.
  • 90% dintre ei utilizeaza messenger-ul (ergoInternetul - nota mea).
  • 69% dintre respondenti declara ca Internetul este esential in activitatile pe care le desfasoara.
  • 66% dintre respondenti isi citesc zilnic email-urile.
  • 81% isi iau muzica de pe net.
  • mp3 player-ul este important pentru 37% dintre tineri.
Incearca cineva sa dea un pronostic pentru urmatorii cinci-sase ani?

PROMO: IDEA FORUM | EVENIMENTUL NOILOR IDEI IN MARKETING
BLOG: CONCURS DE IDEI LA IDEA FORUM

Etichete: ,

6 Comments:

Blogger Unknown said...

este publicat undeva tot studiul?..

10:38 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Dan Petre a inclus pe blogul sau si un link catre raport (nu e foarte detaliat, dar sunt mai multe info :) ).

http://danpetre.wordpress.com/2007/05/17/studiul-despre-lifestyles-urile-tinerilor-in-sfarsit-generozitate-in-industria-de-advertising/

11:50 a.m.  
Blogger Cristian said...

o parte din studiu e online. vezi link in post.

12:25 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Peste 5-6 ani? Pai o sa scada foarte mult televizorul, divertismentul se va lua aproape exclusiv de pe internet (video, audio, interactiv).

Mi se pare interesant ca in studiu nu e prins "consumul" de media traditionala (carti, ziare, reviste)... Sau poate e in studiul integral... ma duc sa citesc! :D

1:27 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu cred ca va scadea consumul de TV, dar nu va disparea. Mai mult, cred ca diferenta dintre off-line si on-line, dintre TV si internet, dintre radio si muzica on-line va disparea.

Experientele noastre multi-media vor fi un mix intre media conventionala si cea on-line. Totul legat prin telefoane care vor fi si televizoare, si browsere, si playere care sunt legate continuu la net.

De asemenea sper ca procentul mare de "iau muzica de pe net" sa fie si mai mare si sa fie legal! Spre binele meu, al colegilor mei, al industriei muzicale si pana la urma, al tuturor.

2:08 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu cred ca boom-ul internetului se va domoli.
Internetul e un mediu care da dependenta si deja multi din astia mai batrani pe net s-au saturat.
Divertisment online? Bleah.

Eu din `99 il folosesc intens si de ceva timp mi s-a luat de tot.
Deja mediile tind sa fie aproximativ egale pentru ca media traditionala a inteles sau va intelege `amenintarea` internetului si va reactiona in consecinta, astfel incat ce gasesti in ziare vei gasi si pe net si la tv.
Iar acum eu prefer ziarele clasice.

7:59 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home