sâmbătă, aprilie 14, 2007

Online: MPI lanseaza bloguri

De la Victor am aflat despre Gizmodo.ro, blog de gadget-uri, lifestyle si tehnologie. Dupa un scroll in pagina am aflat ca este lansat de MediaPro Interactiv.

Lasand la o parte numele, blogul chiar mi-a oferit cateva noutati interesante si pare sa isi faca treaba. Dar ma intreb, asa cum am mai facut-o de cateva ori, daca blogurile au sansa si la noi de a-si depasi conditia (sursa de info pentru un grup restrans) si a deveni produse de masa. Mi-am pus intrebarea asta acum in contextul altei chestiuni: Este blogosfera o bula pe cale sa se sparga?

Etichete: ,

5 Comments:

Anonymous Anonim said...

Parca exista de mai demult un blog micutz si amarat care poarta un nume similar : www.gizmodo.com.

Zic eu ca initiativa MPI ar cam trebui penalizata de RNC, mass-media si nu numai. Mai putin in cazul cand gizmodo.ro este realizat in colaborare cu gizmodo.com.
Dar cum nu gasesc pagina de "about", nici vreun link catre saitul "tata, pana la proba contrarie consider gizmodo.ro cu nimic diferit de domain/typo - squatting.

Fiindca, sa fim seriosi, daca MPI nu avea de gand sa faca domain squatting, numea altfel blogul. Iar daca, candva, in viitor, gizmodo voia sa ii cumpere, problema se rezolva simplu, schimbau numele...

Gizmodo ro nu face decat sa confirme anumite pareri auzite despre Orlando si practicile-i de business. La mai mare!

PS. Mr Orlando, astept cu nerabdare boingboing.ro si techcrunch.ro. Ca, deh, se pare ca originalitatea nu e un punct forte al MPI, nu?

10:58 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Corect, la asta ma gandeam si eu. In loc sa ofere ceva nou si original folosesc un nume deja cunoscut in afara. Cam slabut cu imaginatia pe la MPI. Mai ramane sa traduca in romana toate articolele care apar pe Gizmodo.com. Pe mine unul n-o sa ma aiba cititor.

11:18 a.m.  
Anonymous Anonim said...

De ce sa se sparga? ... Se transforma, si eventual capata nervuri, si consistente diferite in zone diferite.

Apropo de "blogosfera" saptamana trecuta intr-o discutie offline a aparut termenul de blogoclub:)

12:08 p.m.  
Blogger nwradu said...

Daca nu au acordul celor de la Gizmodo.com pt a folosi numele, e penibila toata faza asta.

Astfel de bloguri in RO mi se pare inutile. De ce? Pentru ca nu au tehnologia la dispozitie. Cei de pe Gizmodo.com, de pe Engadget, testeaza cu mana lor diversele gadget-uri pe care le arata, merg la expozitii, se duc la prezentari, etc. La noi, doar se traduce in romana ce scriu strainii. Ce rost are? Aia se joaca cu iPhone si il testeaza, la noi se scrie despre el din auzite... Prefer sa citesc direct sursa originala atunci.

Similar si Arena IT, care a castigat ceva pe la RoBlogFest 2007. Am zis sa ii citesc si eu, dupa 2 saptamani nu am vazut nici macar o stire despre care sa nu fi auzit deja dinainte, de pe Engadget, Gizmodo (originalul), Digg sau alte surse. Si cum Internetul nu costa mai mult in regim "interurban", de ce n-am citi pe cei cu acces direct la informatie?

2:27 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Ca sa nu zic ca de fapt nu se da credit nici macar la Wordpress.org, in acest gizmodo.

Adica se foloseste o platforma open-source sub incidenta GPL, dar baietii scot copyright, scot tot, ca si cum ar fi o platforma facuta de MPI.

Cool.

2:39 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home