Roundtable: Ce efecte pot avea blogurile asupra mass-media?
In urma cu o saptamana propuneam o masa rotunda cu 6 jurnalisti (au fost 7 in final, Dragos Musat de la Academia Catavencu intrand putin dupa deadline) cu intrebari despre blogurile mass-media.
Fiindca ne-am "lungit" la vorba, am servit atunci o prima portie din "discutia" noastra. Revin acum cu "felul doi" si cu raspunsuri la intrebarile:
In cazul ziarului pentru care lucrez, Gazeta Sporturilor, se stie ca blogurile reprezinta o parte foarte importanta a brandului GSP. Efectul a fost extrem de pozitiv.
IULIAN COMANESCU Consultant media
Am o categorie pe Media lui Comanescu, "Neverificate". Daca marchezi informatia ca atare nu cred că e nici o problema. Cat timp lumea are incredere in faptul ca lansezi o informatie asupra careia ai rezerve in mod inocent si nu in chip de calomnie, intoxicare etc., e chiar mai bine decat pe media clasica. In primul rand ca tu insuti poti adauga confirmarea - sau infirmarea - ulterioara. In al doilea rand, cititorii te ajuta adesea, asa cum o fac la mine.
VICTOR KAPRA Ziarul Financiar
Blogurile agentiilor si ziarelor functioneaza cam dupa aceleasi reguli si ierarhii ca si redactia propriu-zisa. Deci riscul de a distribui eronat informatia este redus. Bloguri mai interesante decat institutia-mama: e exclus, deoarece jurnalistul este un animal egoist iar blogurile colective nu incurajeaza performanta
ALEXANDRU BRADUT ULMANU JurnalismOnline.ro
Efectele negative pot aparea atunci cand blogul este realizat neprofesionist, cand nu este actualizat la timp ori cand capata un rol care sa substituie alte sectiuni ce ofera informatii. In mare, insa, initierea de bloguri pe site-urile de stiri este benefica pentru site, sporeste interactivitatea.
ADRIAN CRISTEA Realitatea TV
Nu vad ce efect negativ ar putea aparea. Faptul ca institutiile media lanseaza bloguri este o dovada ca incep sa se adapteze la noile conditii in care media traditionala a inceput sa piarda teren. (Acum, putin, dar procesul este deja lansat si este ireversibil)
MIHAI MUSATOIU DailyBusiness.ro
Pe blog poti da orice zvon, atata timp cat precizezi ca este zvon si neverificat. Face parte din definita blogului. Asta poate face blogul mai interesant decat produsul media in sine, dar numai in cazuri punctuale. Oricum, produsul in sine si blogul au scopuri bine delimitate, chiar daca audientele se pot intersecta.
DRAGOS MUSAT Academia Catavencu
Nici o modificare in structura unei institutii, bazata pe evolutia unui fenomen cum ar fi blogul, nu mi se pare "negativa". Numai o proasta gestionare a unei noi modalitati de exprimare - in cazul nostru, blogul din interiorul unei institutii - ar putea duce la un "efect negativ".
Gasiti raspunsurile complete aici.
Fiindca ne-am "lungit" la vorba, am servit atunci o prima portie din "discutia" noastra. Revin acum cu "felul doi" si cu raspunsuri la intrebarile:
- Vedeti efect negativ pe care blogurile il pot avea asupra institutiilor media care le-au initiat?
- Credeti ca va fi usor pentru unele media sa 'scape' anumite info pe blog, care in mod normal nu ar trebui sa apara in ziar sau pe flux, nefiind verificabile?
- Pot blogurile mass-media sa devina mai interesante decat produsul in sine?
In cazul ziarului pentru care lucrez, Gazeta Sporturilor, se stie ca blogurile reprezinta o parte foarte importanta a brandului GSP. Efectul a fost extrem de pozitiv.
IULIAN COMANESCU Consultant media
Am o categorie pe Media lui Comanescu, "Neverificate". Daca marchezi informatia ca atare nu cred că e nici o problema. Cat timp lumea are incredere in faptul ca lansezi o informatie asupra careia ai rezerve in mod inocent si nu in chip de calomnie, intoxicare etc., e chiar mai bine decat pe media clasica. In primul rand ca tu insuti poti adauga confirmarea - sau infirmarea - ulterioara. In al doilea rand, cititorii te ajuta adesea, asa cum o fac la mine.
VICTOR KAPRA Ziarul Financiar
Blogurile agentiilor si ziarelor functioneaza cam dupa aceleasi reguli si ierarhii ca si redactia propriu-zisa. Deci riscul de a distribui eronat informatia este redus. Bloguri mai interesante decat institutia-mama: e exclus, deoarece jurnalistul este un animal egoist iar blogurile colective nu incurajeaza performanta
ALEXANDRU BRADUT ULMANU JurnalismOnline.ro
Efectele negative pot aparea atunci cand blogul este realizat neprofesionist, cand nu este actualizat la timp ori cand capata un rol care sa substituie alte sectiuni ce ofera informatii. In mare, insa, initierea de bloguri pe site-urile de stiri este benefica pentru site, sporeste interactivitatea.
ADRIAN CRISTEA Realitatea TV
Nu vad ce efect negativ ar putea aparea. Faptul ca institutiile media lanseaza bloguri este o dovada ca incep sa se adapteze la noile conditii in care media traditionala a inceput sa piarda teren. (Acum, putin, dar procesul este deja lansat si este ireversibil)
MIHAI MUSATOIU DailyBusiness.ro
Pe blog poti da orice zvon, atata timp cat precizezi ca este zvon si neverificat. Face parte din definita blogului. Asta poate face blogul mai interesant decat produsul media in sine, dar numai in cazuri punctuale. Oricum, produsul in sine si blogul au scopuri bine delimitate, chiar daca audientele se pot intersecta.
DRAGOS MUSAT Academia Catavencu
Nici o modificare in structura unei institutii, bazata pe evolutia unui fenomen cum ar fi blogul, nu mi se pare "negativa". Numai o proasta gestionare a unei noi modalitati de exprimare - in cazul nostru, blogul din interiorul unei institutii - ar putea duce la un "efect negativ".
Gasiti raspunsurile complete aici.
Etichete: Blogs, Roundtable
0 Comments:
Trimiteți un comentariu
<< Home