duminică, martie 18, 2007

Blogs: Motive de abandon

Spuneam recent ca am inceput curatenia de primavara in contul meu de Bloglines pentru a-mi actualiza lecturile: adaug noi feed-uri, sterg unele care nu mai sunt pe gustul meu.

Tot recent am aflat de la Andreea ca exista un studiu despre motivele pentru care dam unsubscribe/ stergem feed-ul/ nu mai urmarim un blog. Asa a aparut ideea unui poll pe aceasta tema. Il gasiti mai jos, cu mentiunea ca poate primi raspunsuri multiple.

Care sunt principalele motive pentru care te dezabonezi de la un blog?
Bloggerul nu raspunde la comentarii
Postarea nu e frecventa (blogul e aproape abandonat)
Continutul este redundant, repetat sau reciclat
Continutul devine neinteresant
Sunt prea multe greseli gramaticale
Blogul nu-mi mai este folositor
Sunt prea prea multe posturi de citit pe zi
Continutul este ofensator (atacuri la persoana/discriminari)
Titlurile posturilor sunt neinteresante/irelevante
Il pedepsesc pe blogger pentru ceva ce a spus/a facut
Am gasit alte bloguri mai bune
Autorul se autopromoveaza, e condescendent fata de cititori
Sunt prea multe posturi foarte lungi
Lipseste opinia din posturi
Blogul isi schimba tematica

20 Comments:

Blogger nwradu said...

Sunt de acord cu Oana, exact a treia cauza principala nu ai inclus-o in poll. Nu citesc bloguri care pun doar feed partial, pt a ma forta sa intru pe acel site ca sa vad ce a spus in totalitate. Singurul motiv pt care un feed partial m-ar face sa intru sa citesc intregul post ar fi daca acele prime 250 de caractere, sau prim paragraf, este scris atat de bine si de intrigant incat ma vad silit de curiozitate sa citesc si restul. Din ce bloguri citesc, se pare ca nici unul din bloggerii de la noi nu si-a dat seama de acest lucru. Toti cei cu feed-uri partiale nu se straduiesc absolut deloc sa faca acele prime vorbe suficient de interesante pt a captiva atentia, asa ca am inceput sa dau next in reader si gata.

De asemenea, nu citesc bloguri cu injuraturi sau pline de greseli gramaticale. Orice parere sau stare se paote exprima si prin vorbe normale, nu trebuie apelat la injuraturi pt a fi mai convingator. Iar cand o persoana nu respecta niste reguli gramaticale de baza, deja parerea respectiva nu ma mai intereseaza.

2:57 p.m.  
Blogger gorgeoux said...

De acord cu Oana si nwradu. Lipsa unui RSS feed integral este motivul numarul 1 pentru mine.

4:06 p.m.  
Blogger Cristian said...

ok, inteleg ca este un motiv serios pentru unsubscribe si poate ar fi trebuit sa il avem. posibil sa il introducem intr-o alta forma a sondajului.

pana atunci cred ca la nivelul utilizatorului obisnuit de feed readere am acoperit ce e mai important.

6:01 p.m.  
Anonymous Anonim said...

interesant feedbackul vostru.

pentru mine este exact invers. apreciez cand mi se spune pe scurt despre ce este vorba in acel post pe blog... stiu daca citesc mai mult direct pe site sau trec mai departe.

genul acesta de gandire "nu dau click ca ii fac trafic!!!" mi se pare lipsita de o motivatie reala. si care e problema daca faci trafic?

este parerea mea. eu am pus in wordpress feeduri prescurtate tocmai din motivul ca nu vreau sa stresez mintea si ochii cititorilor mei cu posturi lungi... citesc titlul postului si primele 2-3 propozitii si decid daca vor sa citeasca mai departe.

mi se pare simplu si de bun simt asa.

7:59 a.m.  
Blogger Zu said...

Si pe mine ma descurajeaza rezumatele, recunosc- prefer sa am postul intreg si sa "trec peste" daca descopar ca nu ma intereseaza.

In rest, nu citesc blogurile-colaje (bazate pe un soi de copy-paste), pline de filmulete, fotografii, bancuri si trimiteri catre diverse site-uri.

11:59 a.m.  
Blogger nwradu said...

Ionut, feed-urile scurte sunt ok, cata vreme, asa cum zici si tu, ti se zice pe scurt despre ce e vorba. Din pacate, ce observ la cei cu feed-uri scurte este ca nu se gandesc la cum arata postul lor in feed, nu pun un titlu interesant, nu au grija ca in primul paragraf sa scrie ceva suficient de interesant incat sa vrei sa citesti ce e scris in continuare, pe site. De obicei, primele cuvinte sunt vorbaraie inutila.

In plus, de ce te-ar deranja sa ai feed-ul complet indiferent de conditii? Si dintr-un feed complet poti citi postul complet si primele 2-3 propozitii si sa-ti dai seama daca e interesant sau nu. Ca ai si restul textului mai jos, e doar un bonus.

5:05 p.m.  
Anonymous Anonim said...

nwradu. Si ce s-ar intampla atunci cand ai ajunge sa ai... sa spunem 500 de cititori prin rss, dar 200 directi/zi (si restul de cat or fi din referali)? Site-ul tau se mai poate numi blog in cazul acela? E vizitat doar pe baza networkingului creat, la care el nu mai participa, nu mai trimite cititori niciunde, doar e citit post cu post din feed reader; nu mai conteaza blogroll-ul, arhivele, categoriile si tot ce mai ai acolo. Nu mai bine faci un mailing-list (ca prin 92-93) daca tot scrii oamenilor direct pe calculator?

Vorbesc ipotetic, dar cu nivelul de cititori de bloguri in Romania totusi.

8:17 p.m.  
Anonymous Anonim said...

nwradu, eu unul stiu ca titlul este foarte important si primele paragrafe la fel. din titlu si din primele paragrafe vreau sa transmit pe scurt ideea postului.

pt mine este util sa am feeduri scurte pt simplul motiv ca urmaresc destule bloguri si mi-ar fi peste mana sa trec peste tone de scris care nu ma intereseaza.

ce am observat in blogosfera romaneasca in ceea ce ma priveste: nu urmaresc mai mult de 30% din posturile/informatiile date de cei la care sunt abonat.

este greu sa scrii continut de calitate... iar eu (din motive de eficienta) nu urmaresc decat subiectele interesante, inteligente, care imi pot da informatii utile.

iti imaginezi ce-ar insemna sa ma obosesc cu 70% din informatie? obosesc ochii, in primul rand. este pur si simplu ineficient.

7:01 a.m.  
Blogger nwradu said...

@ de ce: nu-mi pasa cum ma citeste lumea cata vreme citeste. Eu le ofer informatia in cat mai multe moduri posibile si ei selecteaza cum doresc sa o primeasca, fie direct pe site, fie in feed, fie prin mail. Cata vreme ma citesc, eu sunt fericit, neinteresandu-ma exact cati intra pe site, pt ca locul ocupat in topuri de vizitatori nu ma face nici mai bun nici mai rau.

Daca as avea reclame pe site, poate as fi mai interesat sa aduc si vizitatorii. Se pot insera insa reclame si in Feed, inclusiv AdSense. Nu am reclame, dar consider ca atata vreme cat scriu despre ceva interesant si intr-un mod placut, lumea va intra pe site oricum, fie ca sa comenteze, fie ca nu are un reader la indemana, fie pt ca da linkul unor prieteni, etc.

E dovedit clar, prin studii, facute in strainatate unde blogurile sunt de mai multa vreme, ca feed-urile scurte fac mai mult rau decat bine pt un site. Nu ma refer doar la poll-ul din linkul de aici, ci au fost cercetari facute de mai multe organizatii, de mai multe ori, etc.

4:02 p.m.  
Anonymous Anonim said...

nwradu: m-ai facut curios, ma documentez maine cu privire la ceva studii despre feeduri, nu pentru ca nu te-as crede, dar vreau sa ma conving despre felul cum sta treaba si pe plan mai larg :)

oricum, ideea mea ca poti ajunge sa ai cititori preponderenti din feed (daca ai feed complet) si atunci blogul parca-si cam pierde din semnificatie.

1:37 a.m.  
Blogger Vivi said...

Sunt de acord cu cei care nu se aboneaza la feed-uri care nu ofera mesajele complete. Si pentru mine pragul de abonare este mult mai ridicat in cazurile astea (trebuie ca persoana respectiva chiar sa ma intereseze ca sa raman abonat).

Pentru ca a citi un post intreg al respectivului, trebuie sa imi intrerup procesul de citire in RSS reader (pe care tocmai de-aia il folosesc, ca sa nu deschid 10 site-uri deodata). Ma duc la el pe site, citesc, ma intorc in RSS reader. O gramada de efort. Imagineaza-ti ce dezastru ar fi daca toata lumea ar publica sumare, ar trebui sa deschizi si sa inchizi zeci de ferestre in fiecare zi.

In plus, a publica doar sumarul nu aduce nici un beneficiu. Nu imi consuma trafic, nici spatiu pe disc, nu imi face cu nimic mai comoda experienta de citire a blogului respectiv.

3:12 a.m.  
Anonymous Anonim said...

vivi, excelenta remarca ta cand ai zis ca ramai abonat daca CHIAR te intereseaza respectivul blogger.

pai da, asta si vreau eu. de ce as dori sa fiu "citit" de oamenii care doar ma au acolo in feed si atat?

oameni buni, faceti-mi un serviciu si nu va abonati la feedul meu DECAT daca va intereseaza cu adevarat ce scriu. altfel, nu umpleti statisticile aiurea.

nu ma iau cu nimeni la intrecere in numar de abonati la feed. ceea ce ma intereseaza este sa fiu citit de cei care intr-adevar sunt "publicul meu tinta", mai ales ca eu sunt pe o nisa.

asadar eu raman la feeduri-sumar :)

7:04 a.m.  
Blogger Cristian said...

s-a vorbit aici f mult despre feed readere si oferirea in rezumat a posturilor.

vin cu o intrebare: se aboneaza cineva la feed-ul de comentarii al unui blog?

mai mult, cum urmariti comentariile de pe bloguri? altfel, le urmariti in general?

7:43 a.m.  
Anonymous Anonim said...

cristian (&company),
eu folosesc cocomment.com pt comentarii. serviciul este in beta si nu este extraordinar de bun, are buguri. pentru mine este insa excelent pt ca el centralizeaza intr-un singur loc toate comentariile mele din blogosfera.

in rest, nu sunt abonat la comentarii nicaieri. folosesc exclusiv cocomment.com :)

1:14 p.m.  
Blogger Vivi said...

Ionut: E ca si cum ai spune ca iti chinui prietena ca sa vezi daca te iubeste cu adevarat, iar daca te paraseste, e dovada ca nu era dragoste sincera. :-) Asta este masochism si inseamna lipsa de respect pentru cei care te citesc (si fata de prietena ta :-) ) in my opinion.

Cristi: nu stiu nici o statistica despre abonatii la feed-urile de comentarii. Eu nu le folosesc, instinctul imi spune ca sunt mult mai putin citite decat feed-urile propriu zise (din cauza calitatii mult mai slabe si a zgomotului mult mai mare).

6:13 p.m.  
Blogger nwradu said...

Ionut, intai oamenii trebuie sa inceapa sa te citeasca inainte de a-si da seama ca ii intereseaza cu adevarat ceea ce scrii. Tu trebuie sa le oferi informatia si ei sa decida daca ii intereseaza sau nu.

Cristi, nici eu nu sunt abonat la comentarii nicaieri. De obicei revin pe site-urile unde am comentat, ca sa vad daca a mai zis cineva ceva. Pe blogul meu insa, urmarind statisticile din FeedBurner, pot spune ca raportul de abonare la posturi:comentarii este de 8:1.

8:33 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Apropo de comentarii, eu as vrea sa ma plang de blogurile care te aboneaza la instiintare pe mail la urmatoarele comentarii pe postul la care ai zis si tu ceva. E o casuta bifata deja in josul paginii, dar eu nu sunt atenta, nu ma pot obisnui cu asta. Din cand in cand ma mai trezesc cu multe mailuri din cauza asta.

Din fericire e usor sa ma dezabonez: trei clickuri! Dar lumea ar fi mai buna fara casuta aia bifata!!!!

9:44 a.m.  
Anonymous Anonim said...

vivi si nwradu: am inteles :)

ce pot sa spun... sunt putin sadic :)
cat despre citit, hm, oamenii ar putea citi mai intai din cand in cand pe blog si apoi se pot abona.

putem discuta asa la infinit se pare.

andressa, am patit si eu ca tine si chiar este enervant.

11:57 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Ionut, unii avem categorie speciala 'trial' in reader pentru blogurile potential interesante. Daca intradevar confirma, se muta in categoriile propriu-zise, daca nu, dispar.

12:36 p.m.  
Anonymous Anonim said...

anonim,
folosesc exact aceeasi strategie. eu folosesc bloglines. la mine categoria se numeste "pending".

3:55 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home