vineri, februarie 02, 2007

Ideas: Brand vs Tehnologie

Am dat astazi peste un alt "iPhone", de data asta creat de chinezii de la Meizu (oarecum/ putin cunoscuti pentru playere MP3). Cred ca e evident ca acest produs nu va ajunge pe piata si ca pe chinezi ii asteapta un proces din partea Apple, insa mi-au venit in minte cateva intrebari:

Ar cumpara cineva un Meizu in loc de un iPhone? Si-ar dori cineva altceva decat originalul? De ce?

Acum un an si ceva am vazut in Tenerife o clona dupa primul iPod Shuffle. Clona avea si display si daca nu mai insel avea si functii de reportofon si radio. Costa si mai putin.

Si apoi: Ce conteaza mai mult? Brandul sau capabilitatile (tehnice)?

Mi-am luat Shuffle-ul (de 512 MB) in Seattle, de la Best Buy. In timp ce ma consultam cu asistentul de magazin despre ce add-onuri as mai putea cumpara pentru el, un ins intreaba: "Am 100 de dolari, nu ma intereseaza brandul, vreau ce e mai bun de banii astia! Ce imi recomandati?". Si si-a luat un Creative MuVo (cred!).

8 Comments:

Anonymous Anonim said...

Pentru foarte multi, decizia se va lua in functie de venituri. Astfel un produs ieftin care face aproape exact acelasi lucru ca unul 'de firma' va fi preferat de multi.

Dar sunt si cei care vor cumpara 'de firma' pentru a-si exprima un anume statut.

E loc pentru amandoua trendurile pe piata, in toate domeniile

10:29 a.m.  
Blogger BĂNĂŢEANU said...

Pentru mine este important si brandul. Dar si ce poate sa faca device-ul respectiv. De exemplu imi voi cumpara un player asemanator iPod, pentru faptul ca are in plus tuner fm. Daca iPod avea radio, imi luam iPod.

11:18 a.m.  
Blogger Cine suntem? said...

parca arata mai bine copia

2:40 p.m.  
Blogger TSK said...

E o chestiune de brand sau costuri. Totusi, un pret mic, pentru o copie, nu garanteaza calitatea originalului. Nu am avut multe echipamente Apple, dar tot ce mi-a trecut prin mana a fost de o calitate exceptionala.

Tot in tema iPod, in perioada asta circula pe "piata neagra" asa numitele mp4 playere "gen iPod Nano", sau unii chiar abuzeaza si le vand drept Nano. Un cunoscator, sau macar un om care a privit cu atentie prin apple.com sau la distribuitori poate face diferenta intre copie si original, cu toate ca falsul poate fi inselator pentru neatenti.. Daca il tii in mana si umbli prin el, falsul se da de gol imediat. Materialul e de proasta calitate iar display-ul si OS-ul sunt proaste.

Ce mi se pare ingrijorator este faptul ca unii "afaceristi", au descoperit un mod inteligent de a raspandi copiile. Falsurile sunt impachetate in cutii originale, sigilate si apoi vandute drept produsul real. Am cumparat recent un iPod sigilat, "de la cineva", pe care intentionam sa il dau cadou. Am fost nevoit sa il desigilez in fata vanzatorului pentru a nu ma face de tot rasul cand il ofeream.

Norocul meu, era original.

3:53 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Iar cei dintre voi cu putina educatie economica veti stii ca in stadiul de lansare dar mai ales de postlansare, este foarta importanta distributia.

Atata timp cat Apple nu va intra cu iPhone pe piata Chinei, aceasta (copie) se va vinde foarte bine pentru ca cei interesati nu vor avea de ales.

Si cu proces nu cred ca se va trezi Meizu pentru ca ar fi un proces costisitor pentru o piata pentru care decamdata nu are interese Apple.

Dar poate Apple se va invata minte si nu isi va mai anunte cu 6 luni inainte produsele.

6:09 p.m.  
Anonymous Anonim said...

"Brandul sau capabilitatile (tehnice)"

Ce mai intrebari pui si tu... Evident ca principale sunt capabilitatile tehnice. Ma doare in 14 daca un rahat de produs are marca Apple, Sony sau stiu eu care, tot un rahat ramane.

4:52 p.m.  
Blogger Unknown said...

meizu nu e o clona de Ipod. E drept ca exista asemanari dar nici pe de parte nu e o clona. Referitor la calitate: pina acum nu au fost probleme si oricum au un an garantie.
Mai multe informatii pe meizu.ro

10:25 p.m.  
Blogger Unknown said...

firma / no name ?
nu cred ca , conteaza neaparat numele nu de alta dar am vazut pc HP mai slabe decit cel asamblat de subsemnatul...

10:28 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home