Advertising: Tendintele anului 2007 in publicitate
Alexandra Badicioiu este unul dintre jurnalistii de media si publicitate pe care ii admir. O admir pentru ideile si abordarile din articole sale. Si cand m-a rugat sa particip la realizarea unui articol pe tendintele din publicitate in 2007, nu am putut sa o refuz.
Astazi a aparut articolul ei, in care au intrat si cateva din ideile enuntate de mine. Practic sunt 3 din cele 8 tendinte despre publicitatea din Romania pe care eu le vad in 2007. Mai jos gasiti materialul meu integral. L-am scris la ceas de seara sub presiunea deadline-ului de cotidian.
TRENDURI LA NIVEL DE AGENTIE
Agentia, consultant de business - Dintotdeauna agentia de publicitate moderna si-a asumat rolul de consultant de business al clientului, cel putin prin implicarea la nivelul strategiei de marketing si comunicare. De cele mai multe ori insa agentia a fost tratata ca un furnizor de servicii. Astazi insa, cand schimbarile in multe piete se intampla la nivelul unor luni si nu dupa ani buni, companiile au nevoie de consultanta mai mult ca oricand. 'Noua agentie" de publicitate sau "Agentia 2.0" va oferi idei la 360 de grade si nu doar campanii de advertising. Fie ca e vorba de idei de produs, fie ca e vorba de extensii de brand sau de campanii sociale, "Agentia 2.0" va avea un cuvant de spus in fata clientului. La noi un prim pas a fost facut de Leo Burnett prin lansarea "shop-ului de idei" 23. Ma astept sa vedem si alte shop-uri de idei lansate anul acesta.
Refresh la resursele umane - 2006 a fost caracterizat printre altele si de mai multe schimbari la nivelul conducerii unor mari agentii, aici intrand nume precum Saatchi &Saatchi, Graffiti, Publicis, Leo Burnett, dar si de initiative antreprenoriale - oameni care au ales drumul pe cont propriu - aici i-as mentiona pe Daniel Gavrila si Mihai Coliban. Vad si in 2007 o continuare a schimbarilor in management si lansari mai multe pe cont propriu, chiar si din partea unor nume mai putin rasunatoare in media, dar cu experienta in advertising si in randul clientilor.
Agentiile descopera internetul - De luni avem trei mari agentii care pariaza pe marketingul interactiv prin diviziile lor specializate - McCann (MRM Partners), Ogilvy (OgilvyOne) si Leo Burnett (iLeo). Clar trendul va fi adoptat si de alte agentii, cel mai probabil din randul celorlaltor grupuri mari. De exemplu G2, divizia Grey pe "activation marketing" (ce activeaza si local) ar putea sa isi comunice focusul pe interactive la un moment dat.
TRENDURI IN FORMELE DE PUBLICITATE
Anul video in outdoor - Am vazut in ultimul an cum panotajul cauta noi forme de reinventare si cum FMCG-ul, categorie care in trecut ignora outdoor-ul, a cautat creativitate in afisajul stradal - aici mentionez campaniile pentru Coca-Cola si Dorna, care s-au remarcat prin transformari inedite ale medium-ului.
In conditiile in care tigarile nu mai au acces la outdoor - medium-ul favorit in ultimii an, in urma restrictiilor avute pe tv - jucatorii din panotaj trebuie sa atraga mai multi advertiseri pentru a umple golul lasat de tigari si a creste in business.
Cresterea in outdoor va fi generata pe de o parte de schimbarile in consumul media al consumatorilor - pe fondul cresterii puterii de cumparare si a dezvoltarii retail-ului, romanul petrece mai mult timp in afara casei - si pe de alta parte de solutiile creative oferite de jucatorii din panotaj advertiserilor - iar aici pot spune ca va creste interesul pentru panourile video (interes cauzat si de faptul ca romanii ies din ce in ce mai mult din casa).
Ne pasc virusii! - Campaniile virale vor deveni probabil o moda in 2007. Anul trecut am remarcat doua initiative interesante - FacCeVreau.ro si ClickNet - care au atras atentia publicului. In ideea ca diviziile de interactive din agentii vor impinge de la spate marketingul online, vad in marketingul viral o tinta clara pentru 2007. Va fi pentru agentii si acel exemplu de impact cu resurse mici; exemplu mult dorit de clienti.
Reclama pe bloguri - In ideea ca blogosfera va creste semnificativ anul acesta, iar marketerii vor vedea in bloguri un canal ieftin si cu impact pentru mesajele lor promotionale, astept sa vad cat mai curand primele campanii adevarate pe aceste pagini personale. Deja Pepsi este prezent pe un blog personal (feeder.ro), iar 7UP a ales un blog mai mare (metropotam.ro).
Direct marketing-ul si BTL-ul se dezvolta - Iesirea tigarilor din print si outdoor va conduce la reorientarea bugetelor spre alte canale de marketing. Cel putin ca un efect al restrictiilor la tutun, BTL-ul si Direct Marketing-ul vor cunoaste o crestere importanta de business. Dar pe masura ce mass-media scad in audienta si marketerii vor sa fie mereu in fata consumatorilor, BTL-ul si DM-ul vor putea fi optiuni viabile si pentru alti advertiseri.
Batalia pe raft! - Promovarea la locul de vanzare este probabil in capul listei multor agentii in 2007. Marii producatori de bunuri de larg consum vor insista pe trade marketing - mai ales ca acum retail-ul modern a prins viteza - in 2007 si vor cauta agentii care sa le livreze servicii de acest gen si creativitate in magazine.
Astazi a aparut articolul ei, in care au intrat si cateva din ideile enuntate de mine. Practic sunt 3 din cele 8 tendinte despre publicitatea din Romania pe care eu le vad in 2007. Mai jos gasiti materialul meu integral. L-am scris la ceas de seara sub presiunea deadline-ului de cotidian.
TRENDURI LA NIVEL DE AGENTIE
Agentia, consultant de business - Dintotdeauna agentia de publicitate moderna si-a asumat rolul de consultant de business al clientului, cel putin prin implicarea la nivelul strategiei de marketing si comunicare. De cele mai multe ori insa agentia a fost tratata ca un furnizor de servicii. Astazi insa, cand schimbarile in multe piete se intampla la nivelul unor luni si nu dupa ani buni, companiile au nevoie de consultanta mai mult ca oricand. 'Noua agentie" de publicitate sau "Agentia 2.0" va oferi idei la 360 de grade si nu doar campanii de advertising. Fie ca e vorba de idei de produs, fie ca e vorba de extensii de brand sau de campanii sociale, "Agentia 2.0" va avea un cuvant de spus in fata clientului. La noi un prim pas a fost facut de Leo Burnett prin lansarea "shop-ului de idei" 23. Ma astept sa vedem si alte shop-uri de idei lansate anul acesta.
Refresh la resursele umane - 2006 a fost caracterizat printre altele si de mai multe schimbari la nivelul conducerii unor mari agentii, aici intrand nume precum Saatchi &Saatchi, Graffiti, Publicis, Leo Burnett, dar si de initiative antreprenoriale - oameni care au ales drumul pe cont propriu - aici i-as mentiona pe Daniel Gavrila si Mihai Coliban. Vad si in 2007 o continuare a schimbarilor in management si lansari mai multe pe cont propriu, chiar si din partea unor nume mai putin rasunatoare in media, dar cu experienta in advertising si in randul clientilor.
Agentiile descopera internetul - De luni avem trei mari agentii care pariaza pe marketingul interactiv prin diviziile lor specializate - McCann (MRM Partners), Ogilvy (OgilvyOne) si Leo Burnett (iLeo). Clar trendul va fi adoptat si de alte agentii, cel mai probabil din randul celorlaltor grupuri mari. De exemplu G2, divizia Grey pe "activation marketing" (ce activeaza si local) ar putea sa isi comunice focusul pe interactive la un moment dat.
TRENDURI IN FORMELE DE PUBLICITATE
Anul video in outdoor - Am vazut in ultimul an cum panotajul cauta noi forme de reinventare si cum FMCG-ul, categorie care in trecut ignora outdoor-ul, a cautat creativitate in afisajul stradal - aici mentionez campaniile pentru Coca-Cola si Dorna, care s-au remarcat prin transformari inedite ale medium-ului.
In conditiile in care tigarile nu mai au acces la outdoor - medium-ul favorit in ultimii an, in urma restrictiilor avute pe tv - jucatorii din panotaj trebuie sa atraga mai multi advertiseri pentru a umple golul lasat de tigari si a creste in business.
Cresterea in outdoor va fi generata pe de o parte de schimbarile in consumul media al consumatorilor - pe fondul cresterii puterii de cumparare si a dezvoltarii retail-ului, romanul petrece mai mult timp in afara casei - si pe de alta parte de solutiile creative oferite de jucatorii din panotaj advertiserilor - iar aici pot spune ca va creste interesul pentru panourile video (interes cauzat si de faptul ca romanii ies din ce in ce mai mult din casa).
Ne pasc virusii! - Campaniile virale vor deveni probabil o moda in 2007. Anul trecut am remarcat doua initiative interesante - FacCeVreau.ro si ClickNet - care au atras atentia publicului. In ideea ca diviziile de interactive din agentii vor impinge de la spate marketingul online, vad in marketingul viral o tinta clara pentru 2007. Va fi pentru agentii si acel exemplu de impact cu resurse mici; exemplu mult dorit de clienti.
Reclama pe bloguri - In ideea ca blogosfera va creste semnificativ anul acesta, iar marketerii vor vedea in bloguri un canal ieftin si cu impact pentru mesajele lor promotionale, astept sa vad cat mai curand primele campanii adevarate pe aceste pagini personale. Deja Pepsi este prezent pe un blog personal (feeder.ro), iar 7UP a ales un blog mai mare (metropotam.ro).
Direct marketing-ul si BTL-ul se dezvolta - Iesirea tigarilor din print si outdoor va conduce la reorientarea bugetelor spre alte canale de marketing. Cel putin ca un efect al restrictiilor la tutun, BTL-ul si Direct Marketing-ul vor cunoaste o crestere importanta de business. Dar pe masura ce mass-media scad in audienta si marketerii vor sa fie mereu in fata consumatorilor, BTL-ul si DM-ul vor putea fi optiuni viabile si pentru alti advertiseri.
Batalia pe raft! - Promovarea la locul de vanzare este probabil in capul listei multor agentii in 2007. Marii producatori de bunuri de larg consum vor insista pe trade marketing - mai ales ca acum retail-ul modern a prins viteza - in 2007 si vor cauta agentii care sa le livreze servicii de acest gen si creativitate in magazine.
1 Comments:
Astept cu nerabdare publicitatea. Desi fiind blogul unei trupe de modern black metal, nu prea avem sanse sa devenim bloggeri comerciali:)
Trimiteți un comentariu
<< Home