vineri, august 14, 2009

Trends: Friending si Unfriending

PHOTO BY JAN TIK
Un post scris de Chris Brogan mi-a "infipt" in minte un nou concept: friending ("the act of adding a connection to you on a social network", dupa cum il descrie Brogan). De fapt, m-a facut sa ma uit (din nou) la reteaua mea sociala si, mai mult decat atat, m-a facut sa ma gandesc si la unfriending.

Discutia despre cati prieteni adevarati ai in retelele sociale nu este noua. Nici nu incerc sa o aduc in prim plan. Cred insa ca nu peste mult timp, aceasta goana dupa prieteni se va transforma intr-o fuga din mijlocul lor. Am vazut deja asta pe Twitter. Dupa ce au urmarit sute de oameni, unii au ramas doar cu cativa.

Ce ne va face sa renuntam la "prieteni"?

Vorbesc din proprie experienta si cu relevanta activitatii mele pe Twitter si blog. Pe Facebook sunt mai mult observator, iar pe LinkedIn, am observat ca lumea nu e foarte activa la noi.

Cred ca vom cauta mai degraba calitatea (conversatiilor si relatiilor) decat cantitatea si aceasta noua orientare va conduce la unfriending.

Cu siguranta, nu voi (putea) interactiona cu cei 2.900 de followers de pe Twitter sau 1.000 de friends de pe Facebook si cei mai multi vor ramane necunoscuti, insa in cazul celor cu care voi avea ocazia sa conversez - si nu ma refer aici la persoane deja cunoscute - voi putea decide; "thumbs up" sau "thumbs down". Merita sau nu sa continuam discutia? Avem subiecte de discutie comune si lucruri care sa ne apropie sau nu?

Eu am trecut de astazi la unfriending!

Etichete: , , ,

4 Comments:

Anonymous carti online said...

Ceea ce leaga doi oameni cu adevarat sunt trairile si actiunile pe care le fac impreuna (cu sau pentru) anumite idei comune, poate e pe stilul vechi... cine stie ?!?

6:01 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Salut Cristian! :)
Zici bine, chiar ar trebui sa avem cate o conversatie cu fiecare friend de pe siteurile de networking, insa oare avem noi timp ca sa impacam realitatea cu internetul ? Adica imagineaza-ti dintre 1000 de friends pe facebook , fiecaruia sa le acorzi cate o jumatate de ora , e ceva timp. Si oare merita orele pierdute pentru cineva care are aceleasi idei, principii dar e la jumatate de glob departare de tine, in plus n-o sa stii niciodata daca intr-adevar spune ceea ce gandeste? daca ajungem la best friends.. cred ca e cam mult doar pentru internet (dupa cum spuneai tu in post)

11:25 p.m.  
Anonymous Minxieee said...

Pai, depinde de fiecare ce urmareste. Spre exemplu, pe facebook eu am dat add doar persoanelor pe care le cunosc personal. Si in ultima vreme tot primesc cereri de prietenie pe care le ignor. Desi pentru promovarea evenimentelor mi-ar fi utila o retea mare de prieteni,nu vreau ca reteaua mea de prieteni de pe FB sa semene cu cea de pe hi5. Pe twitter n-am dat nimanui block pana acum. Daca cineva vrea sa urmareasca update-urile, e liber sa o faca. Atata timp cat nu scriu lucruri foarte personale, nu vad de ce nu i-as lasa. La fel cum nu pot limita accesul cititorilor pe blog.

In cazul tau,nu cred ca unfriending e cea mai buna solutie. Fiindca tu ai nevoie de oameni pentru sustinerea proiectelor tale :)

2:16 p.m.  
Anonymous Tudor Maxim said...

acum 2 săptămâni am scris despre Linkedin, Hi5 și rețele de business fără substanță...

http://www.tudormaxim.ro/linkedin-nu-e-hi5.html

Cred oricum că lucrurile se vor mai așeza după ce va mai trece moda creșterii artificiale și accelerate a rețelelor online.

11:05 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home