vineri, martie 13, 2009

Personal: Ce am invatat eu in blogosfera

Pot spune ca am invatat multe lucruri de cand sunt in blogosfera si cele mai multe sunt despre relatiile interpersonale. Pentru mine, blogosfera a fost un bun instrument de ajustare a felului in care ma prezint in public, interactionez cu ceilalti si in cele din urma ma promovez.

O buna parte din imaginea pe care o am astazi se datoreaza deci experientei din blogosfera. Ce am invatat insa de fapt?
  • Sa nu atac (pe blog), caci intr-o zi s-ar putea intoarce impotriva mea.
  • Sa vad mereu partea buna a lucrurilor chiar si dupa un esec sau o reactie negativa.
  • Sa iau partea neconditionat celor care sunt pusi la zid pe nedrept (in opinia mea).
  • Sa ofer inainte de a cere ceva.
  • Sa ofer si mai mult. Neconditionat. Caci intr-o zi s-ar putea intoarce in favoarea mea.
  • Sa fiu impartial in orice conflict blogosferic.
  • Sa ajut fara sa caut un beneficiu ulterior, doar pentru o karma mai buna.
  • Sa fiu creativ pentru a ma pastra in centrul atentiei.
  • Sa nu intorc celalalt obraz, ci doar spatele celor care nu apreciaza.
Mai sunt multe alte lucruri pe care cu siguranta o sa le invat in anii ce vor veni si poate mi-au scapat cateva acum. Tu ce ai invatat?

p r o m o
Cum integrezi Social Media in activitatile si campaniile de PR?

Etichete: ,

13 Comments:

Anonymous Anonim said...

Ai dreptate dar suntem oameni si de multe ori suntem inclinati in a ataca pe unde apucam doar, doar scoatem in evidenta prostia celulilalt.

11:08 a.m.  
Anonymous Anonim said...

asta cu intorsul spatelui...mhm...nu stiu ce sa zic:)))

11:19 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Salut, imi place cum ai pus problema. Eu nu pot sa ma declar inca blogger adevarat, dar urmaresc de ceva vreme blogosfera si as putea spune ce am invatat ca spectator:
Rele:
- "e usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune"
- goana dupa bani/faima scade calitatea postarilor
- multi bloggeri inca nu au exercitiul puterii si se "imbata" prea repede alunecand in banal
- lipsa conflictele cu caracter constructiv intre bloggeri a facut din cenzurarea comentariilor o practica care asigura "succesul" (aparent)
Bune:
- romanii invata sa se exprime, iar multimea de balast confera contextul dezvoltarii unor varfuri = adevaratii lideri de opinie
- feedback-ul real si imediat poate ajuta mult la dezvoltarea unui brand personal puternic, coerent si distinct
- la bloggerii responsabili creativitatea si inclinatia spre experimentare cresc odata cu numarul de abonati
- oamenii sunt la fel si in online ca si in offline, difera doar ambalajul

12:40 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Ca sunt multi oameni care au ceva de spus.
Ca poti afla raspunsul la multe intrebari.
Ca lumea e mica.
Ca in spatele unei poze nesemnificative poti gasi o personalitate interesanta.
Ca bloggerii mari se bucura sa vada cum creste blogosfera.
Ca bloggerii mici sunt de multe ori ipocriti.
Ca blogosfera e de multe ori curva.
Creeaza dependenta...

4:58 p.m.  
Blogger Unknown said...

Am învățat că un om care critică este un fan care așteaptă un răspuns de la noi.

Am învățat că, până la urmă, blogosfera este o imagine online a societății noastre, cu bune și rele.

Am învățat că nu toți ar trebui să aibă blog. Uneori e mai rău să vorbești.

5:47 p.m.  
Anonymous Anonim said...

"Bloggeresc" de prea putina vreme insa, niste invataturi, mai dulci sau mai amare, pot spune ca am tras si eu.

Bunaoara, am descoperit ca oamenii pot fi si in realitate si virtual, la fel frumosi sau de "urati". Am descoperit oameni care, in realitate par a fi urati, dar de fapt sunt frumosi, la fel cum oameni care-mi par frumosi in realitate, i-am descoperit urati, virtuliceste vorbind.

Mi s-a intarit, de asemenea, ideea ca dreptul la opinie este de multe ori un concept prost inteles. Cei care si-l insusesc insa, corect, nu pot avea decat de castigat, oferind castiguri si celor din jur.

Mi s-a intarit, de asemenea, ideea ca, a spune lucrurilor pe nume, nu este intotdeauna in avantajul tau.

Am mai aflat si ca oamenii care chiar au ceva de oferit, au audienta de calitate :)

Lista de invataturi e prea lunga, insa, pentru a fi prinsa complet intr-un comment. Pe de alta parte, toate invataturile astea ar putea fi catalogate,cred eu, in trei cuvinte ca "de bun simt". :)

6:25 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Am invatat ca nu pot multumi pe toata lumea si ca nu toti imi sunt prieteni

6:25 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@ leru - mi se pare foarte bine spus tot ce ai scris
si eu sunt relativ nou (am de un an si ceva un blog asa pentru prieteni si abia de doua saptamani unul mai social) dar mi-am dat seama rapid de niste lucruri:
- traim momentan entuziasmul pe care ni-l da tehnologia - orice om poate deveni jurnalist independent in 30 de minute
- ca si in lumea offline, lucrurile incep incet-incet sa se trieze; deocamdata publicul bloggerilor e relativ mic, cel putin comparat cu al marilor ziare, care au si ele bloggerii lor, dar cu cat va creste publicul, cu atat se vor selecta vocile
- daca ai incredere ca poti face asta, nu trebuie sa renunti dupa primele 3-4 zile in care ti se pare ca nu te citeste nimeni
- daca te apuci s-o faci, ar fi bine sa-ti fie clar de ce, ca sa stii cata energie esti dispus sa investesti
succes tuturor la blogarit

7:28 p.m.  
Anonymous Anonim said...

...pai, fata a invatat-nu a invatat, dar a "vazut" OMUL din spatele rindurilor scrise, si spun ca poti cunoaste pe cineva citindu-l. Citind nu pentru a cauta nod in papura, citind cu drag, de oameni. Adica, mai scurt, ma bucur de reusitele unora, ma intristez cind nu-s ok, si-mi car pumni in cap cind gresesc, si scriu prostii. Eu ii caut pe aceia de-i pot lua ca exemplu, pe aceia care-mi aduc parte din ce n-am, nu stiu sau nu gasesc in mine. Atunci caut in blogosfera, si pe unde ma mai pricep sa-i caut. Sufletul din spatele rindurilor scrise e important, el ma invata ca sunt! Ca pot oferi. Si ca sunt in stare sa pot primi. N-am legi, n-am vreun decalog cu: "ce am invatat", am ceva intrebari la care-mi caut raspunsuri. Si pentru care va multumesc, dorindu-va impliniri, de toate felurile.

9:07 p.m.  
Blogger ralu said...

De 5 luni(aproape)pot sa vorbesc, prin prisma propriei experiente, de blogging. Pana acum 5 luni nu credeam sa am timp vreodata sa scriu, ptr ca blogul insemna pentru mine doar atat: un jurnal personal care poate, nu intereseaza pe nimeni.
Asadar, in cele 5 luni mi s-a dovenit ca blogul nu inseamna scris fara rost, nu inseamna pierdere de timp si nu inseamna superficialitate.
Blogul meu este oglida catre lume, este felul in care vreau sa fiu perceputa de ceilalti, este cea mai importanta unealta de PR pe care o pot avea la indemana.
Ce am invatat in 5 luni?
- sa nu subestimez in mod gratuit
- ca superficialitatea nu are ce cauta aici
- ca natura umana este aceeasi peste tot, doar ca paravanul ecranului o potenteaza si o dezvaluie in cel mai intens mod (ceea ce e un lucru bun, intr-o lume guvernata de lipsa de timp si stereotipuri)
- ca un post rautacios nu inseamna decat atentie asupra ceea ce am eu de spus
- ca nu e simplu sa scrii si sa fii sincer cu tine insuti, sa te decenzurezi si sa fii liber in exprimare
- ca va mai dura pana voi scapa de : "dar oare ce spun ei daca eu scriu asta?"/"dar ce parere isi vor face daca as scria asa?"
- dar cel mai important, am invatat ca respectul incepe cu tine, iar daca poti fi tu in spatele cuvintelor ce-ti deseneaza chipul, iar nu un anonim, insemna ca poti respecta si pe ceilalti indiferent de mediu, canal sau cod.

4:21 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Multe lucruri invatate le regasesc in ceea ce ai scris si tu.

Mai adaug
Am invatat ca nu e bine sa ataci pe cineva, sau sa raspunzi la atacuri.(pe bloguri) Am invatat ca e bine sa ignori rautatile unora. Am invatat din greselile altora.

3:16 a.m.  
Blogger Pinocchi0 said...

Primesc din cind in cind pe blog vizita unui domn ale carui trei nume incepind cu a, cu l si cu s nu am voie sa le rostesc, si nici nu o fac. De altfel ii sint foarte recunoscator, pentru ca discutiile furtunoase pe care le aduce cu el sint pline de invataminte. Aici am scris o parte din ele.

2:28 p.m.  
Anonymous Anonim said...

In primul rand salut. nu stiu daca am comentat pe la tine desi te mai citesc de 1-2 orei pe saptamana...

1- nu cred ca astea le-ai invatat din blogosfera. Asa erai tu inainte. si cred ca te-ai comportat la fel si pe blog.

2-am invatat ca in blogosfera exista oameni extraordinari de la care ai ce invata, gata sa isi impartaseasca experienta.

3- ... am invatat ca invidia este la fel de mare ca in orice alt domeniu. asta m-a facut sa imi reviziuesc un pic atitudinea fata de blogosfera si fata de bloggeri...

1:51 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home