Blogs: Campanii de marketing in blogosfera
2008 a fost clar cel mai important an pentru blogosfera. Nu cred ca trebuie sa dau foarte multe motive, nu?
Ma uit acum doar la partea de marketing in blogosfera. Mi-am propus recent sa creez o pagina pe MediaPedia despre actiunile publicitare din blogosfera, de anul trecut. Ar putea servi ca un punct de pornire pentru companiile si agentiile interesate de marketingul pe bloguri. Nu am apucat sa o pornesc, dar daca cineva vrea sa o faca, promit sa completez cu ce stiu.
In 2008, marketingul blogosferic a fost reprezentat in mare parte de campanii de bannere, teste de mai multe feluri, posturi platite si concursuri. Dar am vazut si initiative de promovare creative. Poate voi vorbi despre ele in alt post.
Ce ar putea aduce insa 2009? Sa ma gandesc...
Testele vor trece la un alt nivel. Vor avea o relevanta mai mare pentru blogger si audienta sa. Vom vedea primele "teste de anduranta", cu perioade mari de desfasurare. Anul trecut putine teste treceau de limita a doua saptamani.
Bloggerii vor fi si "cobai" pentru unele companii, in general pentru cele care au legatura cu Internetul. Multi bloggeri au cunostinte si experienta relevante pentru un publisher, de pilda. Vom vedea bloggeri angajati sa dea feedback constructiv, iar unii chiar vor face rost de contracte de consultanta.
Bloggerii vor deveni ambasadori ai unor branduri. Nu toate companiile isi pot angaja un "om de blogging", un purtator de cuvant in social media, motiv pentru care vor apela la bloggeri cunoscuti sau cu experienta si idei. Ei vor putea indulci limbajul corporate si apropia in mod natural brandul de potentialul consumator.
Bloggerii vor fi angajati cu norma redusa. Mai multe companii vor dori bloguri de firma sau brand. Cine va scrie pe blog? In unele cazuri vor fi bloggeri cu experienta in domeniu sau care si-au dovedit talentul la scris intr-un jurnal personal.
Blogurile vor fi platforme de lansare / anuntare. Noutatile nu vor ocoli blogurile anul acesta. In unele cazuri, blogurile vor fi folosite pentru a crea instant buzz. Cum ar fi sa vezi maine pe blogurile din Top 50 ZeList posturi care vorbesc despre acelasi lucru / brand produs / serviciu. Anuntarea pe bloguri va fi complementara comunicarii traditionale, clientul reusind astfel sa atinga si acele mase indiferente la mass-media clasice.
Blogurile vor adopta widget-urile publicitare. Ideea a aparut undeva recent, dar e discutata de mai mult timp. Vad o alternativa interactiva, vie si interesanta pentru clasicele bannere online.
Blogurile vor vinde pentru altii. Magazinele online vor explora ideea de a-si extinde "reteaua" prin deschiderea unor shop-uri pe bloguri. Practica e deja vizibila pe site-uri. Am vazut in reteaua Imedia campania Market Online.
Evident, toate aceste randuri de mai sus sunt niste lucruri pe care doresc eu sa le vad. Mai sunt si altele. Voi reveni probabil asupra subiectului. Punerea lor in practica depinde de multi altii. Si de mine, fireste.
Ma uit acum doar la partea de marketing in blogosfera. Mi-am propus recent sa creez o pagina pe MediaPedia despre actiunile publicitare din blogosfera, de anul trecut. Ar putea servi ca un punct de pornire pentru companiile si agentiile interesate de marketingul pe bloguri. Nu am apucat sa o pornesc, dar daca cineva vrea sa o faca, promit sa completez cu ce stiu.
In 2008, marketingul blogosferic a fost reprezentat in mare parte de campanii de bannere, teste de mai multe feluri, posturi platite si concursuri. Dar am vazut si initiative de promovare creative. Poate voi vorbi despre ele in alt post.
Ce ar putea aduce insa 2009? Sa ma gandesc...
Testele vor trece la un alt nivel. Vor avea o relevanta mai mare pentru blogger si audienta sa. Vom vedea primele "teste de anduranta", cu perioade mari de desfasurare. Anul trecut putine teste treceau de limita a doua saptamani.
Bloggerii vor fi si "cobai" pentru unele companii, in general pentru cele care au legatura cu Internetul. Multi bloggeri au cunostinte si experienta relevante pentru un publisher, de pilda. Vom vedea bloggeri angajati sa dea feedback constructiv, iar unii chiar vor face rost de contracte de consultanta.
Bloggerii vor deveni ambasadori ai unor branduri. Nu toate companiile isi pot angaja un "om de blogging", un purtator de cuvant in social media, motiv pentru care vor apela la bloggeri cunoscuti sau cu experienta si idei. Ei vor putea indulci limbajul corporate si apropia in mod natural brandul de potentialul consumator.
Bloggerii vor fi angajati cu norma redusa. Mai multe companii vor dori bloguri de firma sau brand. Cine va scrie pe blog? In unele cazuri vor fi bloggeri cu experienta in domeniu sau care si-au dovedit talentul la scris intr-un jurnal personal.
Blogurile vor fi platforme de lansare / anuntare. Noutatile nu vor ocoli blogurile anul acesta. In unele cazuri, blogurile vor fi folosite pentru a crea instant buzz. Cum ar fi sa vezi maine pe blogurile din Top 50 ZeList posturi care vorbesc despre acelasi lucru / brand produs / serviciu. Anuntarea pe bloguri va fi complementara comunicarii traditionale, clientul reusind astfel sa atinga si acele mase indiferente la mass-media clasice.
Blogurile vor adopta widget-urile publicitare. Ideea a aparut undeva recent, dar e discutata de mai mult timp. Vad o alternativa interactiva, vie si interesanta pentru clasicele bannere online.
Blogurile vor vinde pentru altii. Magazinele online vor explora ideea de a-si extinde "reteaua" prin deschiderea unor shop-uri pe bloguri. Practica e deja vizibila pe site-uri. Am vazut in reteaua Imedia campania Market Online.
Evident, toate aceste randuri de mai sus sunt niste lucruri pe care doresc eu sa le vad. Mai sunt si altele. Voi reveni probabil asupra subiectului. Punerea lor in practica depinde de multi altii. Si de mine, fireste.
3 Comments:
Cam ai dreptate :) dar oare chiar o sa se intample?
Sa dea domnu sa ai dreptate.
Din perspectiva unui om care încearcă să facă toate lucrurile astea să se întâmple (şi cât mai repede), abia aştept ca piaţa să înceapă să se mişte cu adevărat în direcţia bună. Şi pot să spun că agenda mea / noastră pe anul ăsta cuprinde toate lucrurile menţionate de tine, şi nu numai. :)
Trimiteți un comentariu
<< Home