miercuri, octombrie 15, 2008

Life: Cum sa salvam Bucurestiul

Zoso scrie despre un proiect sau program ce ar mai aerisi Capitala. Asta m-a starnit! Cred ca in 2 din 5 intalniri ma enervez pe tema traficului din Bucuresti si ii "plictisesc" pe oameni cu solutiile mele.

Trebuie sa ne resemnam si sa acceptam ca nu vor fi mai putine masini in Bucuresti. Astazi am auzit la radio ca piata auto a crescut in septemebrie cu 17% (sper sa nu gresesc) fata de perioada similara de anul trecut. Criza, ne-criza, oamenii si-au luat masini.

Ca o paranteza. Chiar ma gandeam la un moment dat ca cineva - nu eu, ca nu mai sunt ore in zi sa fac si asta - ar putea initia un blog colectiv in care lumea sa isi defuleze ideile pentru salvarea Capitalei de la nenorocirea asta de trafic pe care trebuie sa il suportam zi de zi.

Iata ce propuneri am eu:
  • Aprovizionarea magazinelor si diversele livrari de capacitate mai mare sa fie facute doar noaptea sau la primele ore ale diminetii (undeva in jur de 5, maxim 6 AM).
  • Pentru masinile de firma sa se plateasca anual o taxa speciala, poate chiar mai mare pentru firmele din zonele centrale. Poate asa se mai muta niste business-uri la periferie. Sau nu mai luam masini la toti angajatii, ca deja laptop si mobil le-am luat!
  • Scutiri de impozite pentru cei care se muta la periferie si construiesc parcaje pentru angajati.
  • Impunerea unui numar mai mare de locuri de parcare pentru cladirile de birouri, poate in raport de suprafata imobilului si numarul de angajati si chiar vizitatori.
  • Oprirea tuturor constructiilor de bloculete de birouri din zonele aglomerate pana la gasirea unor solutii pentru parcare.
  • Alocarea unor terenuri si demararea unor parcaje publice in toate zonele cu trafic intens.
  • Interzicerea folosirii in interes personal a masinilor de distributie si a parcarii acestora in zone rezidentiale.
  • Incurajarea companiilor ce detin parcuri de masini mari sa creeze efectiv aceste parcuri la periferie, unde toate acele masini de distributie sa fie retrase la incheierea programului de lucru.
Mai sunt si altele, dar cred ca acestea sunt destul de realiste sa fie implementate rapid.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete:

6 Comments:

Anonymous Anonim said...

Cel mai sigur ar fi modelul francez, de confiscare a masinilor celor ce depasesc 60 km/h.

Practic, ei sunt cei care fac ambuteiaje in dorinta de a ajunge cu 5 minute mai repede la destinatie.

1:02 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Aprovizionarea in timpul noptii e o idee implementabila, insa restul sunt SF-uri.

Din ce in ce mai multe firme dau anagajatilor masini pentru a ii atrage. In Bucuresti suspectez ca o mare parte a masinilor sunt pe firma.

Nu poti muta toate cladirile de birouri la perifferie pt ca ar insemna sa ai o infrastructurade transport in comun. Cum ajung angajatii la serviciu ? Cu ce se intorc ei ?

Taxele nu sunt o solutie, mai ales atata timp cat NU exista alternative viabile de ocolire.

Paradoxal, taxele pentru cladiri din Jud Ilfov sunt imense pentru firme, adica 1.5% din valaorea contabila/an.
In nord se munceste non-stop la cladiri de birouri, toate ingramadite si fara cine stie ce parcari. O sa fac un articol cu poze despre fiecare (fundatiile sunt impresionante).

In oras nu prea mai e loc de cladiri de birouri, insa deja raul a fost in mare parte facut.

Nu uita ca aproape nimanui nu ii convine sa se duca la periferie si sa piarda min 2ore/zi in trafic.

E un cerc vicios.

1:36 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cred ca un blog despre traficul in Bucuresti ar aduna carca de idei, dar cat timp guvernantii nu fac nimic o sa ramana la stadiul de idei.

Nu mai zic de nesimtirea multor participanti la trafic, care ramane o problema, indiferent de ce masuri se iau (poate daca politia ar pune camere video si ar da mai multe amenzi...)..

1:42 p.m.  
Blogger Cetateanul Roman said...

Multe trebuie facute pentru traficul din Bucuresti. Si pe mine lipsa de gandire in eficientizarea lui m-a facut sa incep sa scriu de nebun pe blog tot felul de solutii pentru deblocarea traficului.

Cea mai simpla si la indemana, fara prea mari cheltuieli cu "sisteme de trafic inteligent" "refaceri de intersecti" samd .. ar fi abordarea problemei virajului sa stanga.

In primul rand sa cumpere o suta de cutii de vopsea si sa traga liniile punctata care sa indice traseul prin intersectie pentru virajul la stanga, astfel incat bizonii nostri de soferi sa nu mai ocoleasca centrul intersectiei si sa nu se blocheze ca prostii. Au modificat in sfarsit codul rutier in sensul asta dar nu se preocupa de aplicarea lui (politia) lucru care ar duce la fluidizarea traficului cu un efect deosebit.

Pe bune m-as apuca eu sa desenez intr-o noapte in cateva intersectii trasele pentru virajul la stanga. Putem face asta? :)

3:55 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Aceiasi discutie o aveai si anul trecut. De anul trecut pana acum (apropo de ce ai facut in ultimii 2 ani, ai facut un blog Rabla.info ( impreuna sau la ideea lui zoso.). Anul trecut ziceai ca vrei sa se scoata tramvaiele. Mai tii mine? Eu da. Daca tot te pune lumea pe lista scurta( top 25) inclusiv eu, nu crezi ca poti face mai multe?

5:03 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Problema MARE (M A R E, I M E N S A) sunt toate acele autovehicule de firma (emag / rds / dube si dubite de transport de marfa si de calatori) parcate pe linga blocuri - acolo unde de fapt sunt spatiile de parcare pentru autoturisme ... si ma apuca tooooaaate nabadaile cand - venind acasa pe la 8-9 seara, dupa o zi de munca nebuna, dau ture de strada si de bloc si de cartier sa-mi gasesc un cacat de loc sa-mi pun masina peste noapte, si nu am cum, pentru ca ne-au invadat masinile voluminoase ale tuturor soferilor IDIOTI care vin cu ele acasa ... acesta este un comportament care ar trebui penalizat pe de o parte de catre politie (care ar trebui sa verifice ca spatiile din jurul blocurilor sunt folosite pentru parcarea autoturismelor), iar pe de alta parte, de catre angajator (care ar trebui sa se asigure ca in fiecare seara autovehiculele lor sunt in garajul companiei) - dar cred ca e utopie, in contextul social-urban actual.

Daca nu facem nimic, in 2 ani Bucurestiul va fi colmatat dpdv circulatie rutiera.

8:53 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home