vineri, august 29, 2008

Online: Publicitatea online in 2008

Catalin Tolontan a anuntat acum doua zile cifrele pentru piata de publicitate de la noi, preluate din Media Fact Book-ul realizat de Initiative Romania. Ieri au aparut pe cateva site-uri si astazi am vazut si in presa. Am adaugat la estimarea pentru publicitatea online in acest an si cifrele Initiative din 2000 incoace.
AN CHELTUIELI PUB. ONLINE
  • 2008 15 mil. euro*
  • 2007 9 mil. euro
  • 2006 5,4 mil. euro
  • 2005 2,2 mil. euro
  • 2004 1.5 mil.$**
  • 2003 800.000 - 1 mil.$
  • 2002 400.000 - 500.000$
  • 2001 380.000 euro***
  • 2000 210.000 euro***
* Estimare pentru 2008
** Nu mai am raportul pe 2004. Este estimarea mea dupa declaratii gasite pe site-uri, ce vorbesc de o crestere de 55%.
*** Estimare Roland Berger.


Am vrut insa sa vad si care sunt estimarile oamenilor care lucreaza in online sau in media planning & buying. Le voi pune aici pe masura ce le primesc:

Orlando Nicoara (MPI)
15-16 mil. euro; sper ca ultimele 4 luni ale anului sa mareasca cifra.

Razvan Varabiescu
18 mil. euro

Marius Pahomi (Mediaedge:cia)
15,3 mil. euro

Alex Visa (Hyperactive)
26 - 32 de mil. euro. Ce sunt astia? Bani de media (a se citi bannere)? Daca da, atunci mai adaugam SEO, Goolge adWords, emailing si ajungem cred eu pe la 38 - 42 de milioane. Daca pui si fee-uri de agentie, creatie, dezvoltare site-uri... te duci mult mai sus.

Calin Rotarus (ARBO Interactive)
Cifra respectiva e vehiculata ca valoare a pietei de catre mai multe companii, inclusiv noi. Daca pui cap la cap diversele declaratii din piata probabil ca ies mai multi bani, dar lucrul asta ar trebui luat cu multa sare si piper.

Magdalena Zander (Boom)
16 - 17 mil. euro

Doru Panaitescu
25 - 30 mil. euro (incluzand Google AdWords)

Oana Petroff (Mindshare)
Estimarea mea pentru 2008 este apropiata de cea a Initiative, si anume 17M Euro partea de media online, la care se adauga sume pe care le deruleaza agentiile direct aferente AdWords si unor proiecte de marketing online.

Etichete:

13 Comments:

Anonymous Anonim said...

:) are rigoarea unei stiri de cotidian de business. Unde mai pui ca ai istoric de date pentru piata - lucru mai rar. Bun asa.

2:04 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Alex Visa asta abereaza rau de tot.
E cam paralel cu fenomenul ...

2:53 p.m.  
Blogger Dora Teculescu said...

Stimate anonim, atata timp cat nu-ti asumi paternitatea celor spuse la lumina zilei, nu contezi. In plus, te rog argumenteaza (fara silogisme daca se poate).

Mersi mult!

3:38 p.m.  
Blogger Unknown said...

Draga Anonim,

Daca aberez sau nu ... urmeaza sa vedem in scurta vreme cand se vor face publice cifrele de final de an 2008.

Intre timp, putem sa ne bazam pe estimari si informatii partiale, asa cum sunt ele disponibile in piata.

Vivi zice ca Boom are o cota de piata de 35%. Ei (Boom) au facut in primele 6 luni ale anului 2008 ... 3,6 Milioane euro.

Daca gandesti liniar inseamna ca piata pe primele 6 luni a fost de 10,2 Milioane euro. ... si asta fara Google adWords, Google adSense, retelele contextuale sau Media Cafe.

Daca iti continui gandirea liniara ajungi la un total pe 2008 de 20.4 milioane de euro ... in continuare fara cele de mai sus.

Eu estimez ca in Q3 + Q4 consumul o sa fie mai mare decat in Q1+Q2. ...
Successe va dorim

4:11 p.m.  
Anonymous Anonim said...

pana in 2010 sigur se va ajunge la 30 milioane

5:54 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Vivi asta e institut de cercetare sau ceva? Poti sa ai cota de piata de 10% si incasari sub 1% ...

In plus, ai auzit de PR? La noi e o practica sa iti umflii cifra de afaceri ca sa dea bine la agentii.

Daca furnizorii si agentiile isi bazeaza cifrele pe incasari / rulaj chiar nu inteleg de ce te-a intrebat Manafu pe tine care esti un outsider ...

Asa imi pot da si eu cu parerea despre orice piata dar ma feresc sa fiu ridicol ...

6:14 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Chiar asa: de unde sa aiba Visa habar despre cati bani se baga in bannere cand el e paralel? :)

Asa ne place noua la romani sa ne dam cu parerea despre orice in loc sa zica sincer: habar nu am.

6:18 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Argumentul lui Visa este ce zic playerii din piata :). Draga Visa, stim si noi sa do the math ...

6:21 p.m.  
Blogger Cristian said...

@anonim, ioana, sorin

Alex este unul dintre cei mai vechi oameni ai online-ului local, poate mai putin cunoscut de "tanara generatie" de jucatori.

Cred ca asemenea altor oameni care au oferit estimari si nu lucreaza intr-o agentie de media/ pub, Alex are informatiile pentru a face o estimare personala.

Acum ca vorbim de cea mai optimista estimare, care iese din unisonul creat in jurul cifrei de 15 milioane de euro, ramane de vazut daca se va implini sau nu.

Problema pe piata de publicitate e ca nu stii niciodata cati bani se baga. Si aici e vechea discutie despre cati sunt in media, cati la creatie si strategie, cati in proiecte speciale.

In cazul de fata, al online-ului, tine si de celelalte forme de publicitate dincolo de bannere.

Poate ar trebui sa ne uitam spre Media Fact Book si sa vedem daca cele 15 milioane sunt doar pe afisari bannere sau includ si apte parctici.

6:48 p.m.  
Blogger Fluture said...

Bai, stiti ce ma sperie pe mine? "Specialistii" care anunta cifre cu vigula... 15,3.. 25,2...

dar presupun ca ei folosesc formule matematice numai de ei stiute...

7:52 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Daca unisonul e creat in jurul cifrei de 15 milioane euro e bine, "specialistul" Visa nu ar o marja de eroare decat de 100% :) destul de neglijabila, nu? ....

12:28 p.m.  
Blogger Cristian said...

@ anonim

Ar trebui sa stim ce reprezinta cele 15 milioane si apoi sa vedem.

Includ doar plata pe spatiul media sau si comisioanele agentiilor si creatia bannerelor, asta daca doar de bannere vorbim. Poate sunt incluse si costurile pentru landing pages sau microsite-uri.


15 mil suna mult mai bine decat 8,5 - 9 mil. de anul trecut, insa stim cu totii ca e f putin in comparatie cu alte tari din CEE.

nu mai bine "militam" pentru un volum total, care sa includa si creatia si fee-urile de agentii, ca sa avem o imagine mult mai clara si corecta, zic eu.

la urma urmei un client de publicitate nu gandeste doar in bugete de media, nu? el are un buget si apoi vede cum il imparte. poate pe sumele astea ar trebui sa vorbim.

2:26 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Salut,

In toamna asta o sa avem primele rezultate ale studiului IAB-PwC, si vom avea o metodologie internationala la care sa ne raportam. Cum se vede si in comentariile de la articolul asta, inca nu exista un consens nu atat asupra cifrei, cat mai ales asupra a ce ar trebui ea sa reprezinte.
In toamna vom avea un prim sistem de referinta, fata de care fiecare isi va putea face propriile calcule suplimentare.

8:29 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home