joi, august 14, 2008

Online: Ar fi un bun inceput...

PHOTO BY PUGNO M
M-am intrebat de cateva ori in ultimul an cand vor iesi la contraatac trusturile de presa, mai ales cele cu televiziuni, impotriva site-urilor care preiau continut (video).

S-a intamplat la inceputul acestei luni, odata cu inceperea campionatului de fotbal intern, cand mai multe site-uri au difuzat imagini din diverse meciuri fara Mai mult, grupul Intact doreste stergerea tuturor clipurilor preluate din transmisiile televiziunilor sale de pe site-urile si sectiunile de videosharing.

Practic in online-ul local retraim o situatie de acum cativa ani, cand ziarele s-au ridicat impotriva site-urilor care agregau continutul lor.

Mi se pare o situatie normala si binevenita pana la urma. Se intampla de ceva timp si la altii, iar experientele prin care a trecut YouTube sunt cel mai bun exemplu.

Cred totusi ca discutia legata de drepturile de autor si difuzarea materialelor in mediul online poate fi mai relaxata sau constructiva. Primul pas ar fi o intalnire comuna a partilor implicate sau cel putin o recomandare (din partea televiziunilor) de genul "nu preluati mai mult de 90 de secunde" sau "doar primele 15 minute" (ca la concerte).

De incheiere, va propun un clip haios despre situatia creata, ce foloseste o secventa deja parodiata de altii. Uitati aici cum e legata de "caderile" dese ale Twitter.

Etichete: , ,

23 Comments:

Anonymous Anonim said...

Manafule,

Discutiile sunt relaxate si constructive iar publisherii sunt tratati colegial. Iti garantez personal acest lucru si daca ai intrebari iti stau, ca de obicei, la dispozitie.

Cred ca ai perceput problema din perspectiva unor terte parti a caror implicare in aceasta poveste nu este reprezentativa ci inflamatorie.

Iti multumesc pentru post si pentru sustinere!

7:33 p.m.  
Blogger Cristian said...

bogdan,

ne-am vazut pana acum cred ca de vreo 3 - 4 ori si am schimbat cateva e-mail-uri, iar intr-o vreme ti-am citit blogul.

din toate aceste contacte, nu foarte multe ce-i drept, mi-am facut o impresie foarte buna despre felul in care iti argumentezi punctele de vedere si cum transezi anumite aspecte. mai mult, portofoliul tau de proiecte este impresionant pentru o persoana atat de tanara.

nu inteleg insa scaparea de pe blogul meu, din comentariul de mai sus.

bogdan, nu te-am apelat niciodata cu "Bai, Gavrila", asa ca acel "Manafule" nu a picat tocmai bine. denota o lipsa de respect fata de persoana mea si fata de acest blog.

sunt o persoana foarte prietenoasa de obicei si intru usor in diverse jocuri de gasca, insa pana sa ajungem amandoi in aceeasi gasca mai e ceva drum de mers.

apoi, ai venit cu prejudecata ca eu am perceput problema sub o anumita influenta, ceea ce din nou m-a deranjat.

una e sa imi atragi atentia cand fac o greseala sau nu am toate informatiile, alta e sa ma subestimezi cum ai facut cu acea prejudecata.

cred ca sunt destul de mare si am destula experienta in spate RELEVANTA pentru a putea judeca si singur o problema ca aceasta.

inca ceva, postul nu a fost scris ca sa sustina pe cineva. si aici ai inteles gresit. exprima o pozitie personala.

si de final, cred ca piata actuala de media in general e lipsita de creativitate, ceea ce in discutia noastra s-ar traduce prin lipsa de relaxare si idei constructive.

sper sa gasiti mai degraba o cale de mijloc decat una unilaterala.

succes!

12:00 a.m.  
Blogger Piticu said...

functia bat-o vina ... firar el sa fie de fotoliu.

Si da ... si eu am scaun de piele ... si? :)

1:16 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Cristian,

Imi cer scuze daca formularea mea nu a fost cuviincioasa. Departe de mine acest gand iar repspectul meu fata de tine este pe masura (stii acest lucru).

Am favut intr-adevar perceptia ca nu ai fost obiectiv (poate ca m-am inselat).

Sunt afectat de unele energii negative pe care involuntar sau inconstient le-am asociat si cu prieteniile din acea "gasca" insa si aici imi fac "mea culpa".

Sper sa accepti scuzele mele si singurul lucru pe care mi-l doresc este sa iei in considerare si punctul meu de vedere (faptul ca nu am avut un link dar in schimb ai facut trimitere spre o pagina care publica un e-mail de-al meu si imi violeaza corespondenta, cred ca imi poate motiva tensiunea).

Te invit insa la mine pe blog pentru ca am nevoie de sustinerea ta si vreau sa cred ca iti sunt un prieten.

Bogdan

3:22 a.m.  
Blogger Cristian said...

bogdan,

ramanem prieteni, mie asa imi place. sa fiu prieten cu toata lumea.

nu as vrea insa ca atitudinea mea prietenoasa sa fie inteleasa gresit. atat.

cum spuneam, sustin o limpezire a apelor in online-ul local, pe care o vad ca un semn de maturitate si o departare de acel wild wild west care a marcat mult timp piata de Internet locala.

cele bune!

9:07 a.m.  
Anonymous Anonim said...

:) http://www.google.com/search?q=manafule :)

9:38 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Desi probabil Bogdan ma va contra, eu cred ca mai degraba e nevoie ca zona tv din media sa inteleaga schimbarea modului in care media e consumata. Daca nu vor face continutul lor disponibil in mod legal pe Internet, simplu, usor, calitativ, orice alta lupta e sortita esecului.

In afara asta incepe sa se vada, televiziunile aduc continutul lor pe online prin canale legale, astfel incat piratarea sa fie ceva fara rost.

Pana nu se va intampla asta, procesele pot sa curga, scrisorile si mailurile pot sa plece si sa fie citite, rezultatele vor fi minime.

9:58 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Cristian,

Ai uitat pe pagina acel link spre blogul care publica un mail confidential obtinut prin violarea corespondentei mele.

@Mircea

Nu te contrez. Continutul televiziunilor noastre este disponibil online si poate fi accesat pe site-urile oficiale.
Te asigur ca "zona de tv" intelege "schimbarea modului in care media e consumata" :)

12:21 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Da stiu, doar sa aveti si sectiune de embed. Atunci va fi facil, legal si mult mai profitabil pentru voi sa va fie preluate materialele.

1:31 p.m.  
Blogger Cristian said...

bogdan,

nu esti prima "victima" a publicarii corespondentei pe bloguri. se poate intampla oricui si multi o vor pati.

am vazut si postul tau in care condamni "actiunea".

toata aceasta situatie a fost inca un exemplu pentru un post pe care il pregatesc de mai mult timp si il voi publica in curand.

parerea mea e ca ar trebui sa te concentrezi pe demersul vostru si sa cauti sa mobilizezi "fortele" din online pentru a dialoga. Clubul Roman de Presa a dezbatut agregarea din ziare in urma cu doi ani.

1:54 p.m.  
Anonymous Anonim said...

E atat de transparent (si Bogdan Gavrila si trustul de presa la care lucreaza) de trec comentariile si mailurile prin el.
Cand am cerut eu (si altii care au fost furati de trustul Intact) o opinie la Bogdan Gavrila pe blog ni s-au sters comentariile, nu ni se raspunde la mailuri si tind sa cred ca domnul acesta trateaza publisherii cu partea dorsala.

E atat de suparator un “Super bine ca luati atitudine, dar s-o luati prima data la voi in gradina. As vrea sa respectati cele 11 puncte si fata de mine si ceilalti bloggeri / publisheri pe care i-ati furat”.

8:30 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Si acum, desigur, o lunga pauza, pentru ca domnul Gavrilule a intrat pe alt teritoriu.:))

8:47 a.m.  
Anonymous Anonim said...

@Cristian,
Am inteles punctul tau de vedere insa nu mi-ai dat un argument.
Netoo 5 - etica blogurilor?

@Oradeanul,
Nu am sters nimic, sunt deschis la dialog si oricand esti invitatul meu. Nu voi tolera insa circul si limbajul suburban al unor persoane rau intentionate.

@Arhi,
M-ai amuzat cu articolele tale. "Etica" te-a facut sa spui ca nu ne cunoastem, nu iei bani pe posturi, etc ;) ?

3:18 p.m.  
Anonymous Anonim said...

mai Gavrila, ca sa fiu in ton cu tine, adu-mi aminte de cand ne cunoastem, sau cand mi-ai dat tu bani pe posturi. ptr ca observ ca am lacune in memorie

6:29 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Am indoieli ca domnul de la Intact doreste sa rezolve ceva amiabil. Sunt de acord ca nu se poate continua ca pana acum cu videocontinutul, trebuie obtinut acordul televiziunilor inainte de a posta un material. Dar domnul Gavrila face parte din acea categorie de oameni care isi inchipuie ca legea este un instrument coercitiv. Dovada e mailul trimis de dumnealui: o plangere penala nu-i garanteaza succesul actiunii, legea spune ca organele statului trebuie sa investigheze presupusa infractiune, sa analizeze probele. Lipsa consilierii juridice de calitate il tradeaza pe domnul manager si in cauza presupusei "violari a corespondentei" de catre Zoso: daca unul dintre "adrisanti" a dorit sa impartaseasca continutul scrisorii (si de ce n-ar face asta - exista un acord de confidentialitate?) atunci amenintarile domniei sale sunt ridicole.
Si revenind la youtubii locali "infractori", ziceam ca deschiderea trustului Intact e doar de fatada: ei trimit notificari prin avocati, creeaza o "lista neagra" publica, anunta presa de demersul lor glorios de reinstaurare a domniei legii etc. As fi foarte atent daca as fi in locul celor vizati; avand in vedere inceputul, mi-e greu sa cred ca se vor limita a face un pic de zgomot. Sigur ca asta da rau la imagine in timp, dar stiti pe cineva de la Intact care gandeste pe termen lung?

7:39 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@Bogdan Gavrila: Normal ca n-ai sters nimic, toate comentariile mele sunt acolo si le vede toata lumea. NOT!
Sunt rau intentionat daca te intreb care-i smecheria cu cei pe care-i furati voi?
Ciocu` mic cand furati voi, urlati cand sunteti furati...
As mai zice ceva dar pastrez pentru comunicatele oficiale.

12:02 a.m.  
Anonymous Anonim said...

@Oradeanul/Arhi/etc

Dragii mei, stiu ca sunteti inteligenti si ca va distrati cu moneda oficiala a statului Botswana.

Nu-mi place ca nu stiti sa faceti blogging - cunosc foarte bine de unde va luati banii, care va sunt sponsorii si nu pot avea discutii cu voi cat timp sunteti pe statul de plata a unor companii vizate de actiunile impotriva pirateriei.

Uitati ca suntem colegi de industrie si cunosc inclusiv detaliile puncuale: care e post platit, care e banner de 50 eur si care de 100 si cum impartiti banii fara facturi sau acte.

De ce va treziti voi acum sa-mi dati mie lectii gratuite si sa pozati ca marii lupi moralisti ai blogosferei? Poate ca raspunsul va veni la urmatoarea plata, numai ca va rog eu sa incepeti sa taiati si facturi! ;)

6:47 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cum ziceam, domnul de la Intact tine cu orice pret sa faca o plangere penala, sa dea pe cineva in gat. Daca aia cu violul salbatic al corespondentei s-a fasait iar pentru chestia cu pirateria online trebuie sa-si intrebe sefii totusi, o sa va toarne pentru evaziune fiscala.

9:45 a.m.  
Anonymous Anonim said...

In state casele de discuri au renuntat in a mai da in judecata pe google (youtube) cerand in schimb impartirea veniturilor din reclamele afisate in paginile unde apar clipurile lor. frumos, asa-i ?

11:48 a.m.  
Anonymous Anonim said...

@Bogdan:
Si noi stim unele si altele. Cat privesc facturile, nici n-a zis zoso la radio cum se fac platile.
Daca esti cuminte poate o sa ai succes cu telestiri.ro

12:09 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Manafule,
ai citit asta
http://www.blegoo.com/16/manafuleee/ :)) ?

8:29 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@Gavrilule,

Noul tau prieten Manafu e in mare intimitate cu Zoso si se trag de sireturi grupa mare - vezi pe twitter ce iubire e intre ei :)

Cand o sa ajungi si tu mare blogger atunci o sa i te poti adresa corespunzator domnului Manafu. Pana atunci, mai ia-ti si tu in liniste injuraturile (nu le meriti insa la tine se strange dragostea oamenilor pentru trustul Intact).

@Manafule,
Limbaj 2.0, web, informal, brb, lol, asl pls, etica, cool... ce facusi le-ai uitat dintr-o data?

Ca sa pun jar pe foc: numele prietenului tau se scrie cu litera "B" mare daca vrei sa-i arati ca il respecti.

Cum a ramas cu etica si cu tot ce s-a promovat la intalnirile noastre de bloggeri? Din discutiile de twitter aflu ca una "spunem" pe blog si alta pe twitter... adica acolo ne dam arama pe fata si o "zicem" pe aia dreapta?

Nu ma asteptam ca si tu sa ai doua fetze (ca de la Bogdan Gavrila ma astept la orice inclusiv sa-mi trimita mascatii la usa-mi de barosan).

Sa moara dusmanii mei - n-aveti bah valoarea mea de mare inginer!!!

4:40 p.m.  
Anonymous Anonim said...

vreau sa fiu impartiala insa din judecata mea simpla se pare ca toti ati sarit arsi la scrisoarea lui gavrila...

ati fi sarit daca n-ati fi avut interese?

2:20 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home