joi, martie 27, 2008

Life: Mi-e rusine ca sunt om

Am primit pe e-mail:
In 2007, artistul Guillermo Vargas Habacuc a luat un caine, l-a legat de un perete intr-o galerie de arta si l-a lasat sa moara, lent, de foame si sete. Intre timp, vizitatorii priveau si admirau lucrul acesta. Daca nu vreti sa le vedeti, nu accesati al doilea link pe care vi-l trimit in acest mail.

Acum, asociatia Biennale Centroamericana di Arte a hotarat ca ceea ce a facut artistul de mai sus era arta si a propus ca acest lucru sa fie realizat din nou in 2008.

Pentru a inpiedica acest lucru, a fost initiata o petite, care poate fi semnata aici.
M-am uitat pe "al doilea link" din mailul primit si instant m-am simtit foarte prost. A fost un moment in care mi-a fost rusine ca sunt om. Nu cunosc contextul exact si nici motivatia artistului. Nici macar nu imi pasa. Pur si simplu nu faci asa ceva.

Etichete:

18 Comments:

Anonymous Anonim said...

A aparut pe net locul perfect pentru clienti suparati: http://clientisuparati.blogspot.com/

2:43 a.m.  
Anonymous Anonim said...

va rog semnati.
de nu stiu cate ori era sa fiu muscata de ciini vagabonzi din bucuresti si nu m-am gandit niciodata sa vad cum mor in numele artei. ceva atat de inuman ......................!!!!!!!!!!!!! ce este arta aici? de cand sunt arta degradarea si cruzimea?
anul viitor poate ajung la concluzia ca arta cere un om pentru a se ajunge la nivelul maxim de exprimare, impact si bla-bla-bla. adica razboaie, cancer si oameni care mor de foame, iar unii vor sa faca arta din cum se moare de sete si foame. li s-a anihilat orice umanitate si sentiment de conservare.

7:52 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Multumesc.

9:23 a.m.  
Anonymous Anonim said...

sper sa-l tina pe "artist" legat, macar o saptamana

9:25 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Suntem pe drumul cel bun: 1,484,472 de semnaturi.

@valentin - cu totul de acord cu tine !

10:22 a.m.  
Blogger Junkymouse said...

nu pot sa cred! dupa cum spunea si alina, a disparut orice sentiment de umanitate...

10:22 a.m.  
Blogger Zorna said...

Dar acolo la ei nu exista protectia animalelor?????? Cum s-a permis asa ceva?????? Pana si la noi isi mai fac astia treaba (uneori) si mai intervin sa salveze niste animalute batute de soarta... sau mai spus oameni.

2:19 p.m.  
Blogger A.Faith said...

halal artă!

4:15 p.m.  
Anonymous Anonim said...

prefer sa fiu considerat incult decat sa cred ca asa ceva este arta, unde a fost protectia animalelor la faza aia nu s-a sesizat nimeni?

5:01 p.m.  
Blogger Unknown said...

Un artist de 2 lei, un psihopat, un nemernic, o jigodie ordinara, daca o leg pe mamica lui de un stalp, o pun intr-o galerie si o las sa moara ce-o sa zica ? Nu mai bine se leaga el de stalp cat tine rahatu lui de galeriei, toate urarile de bine pentru stiftul asta de om care se crede artist Guillermo Vargas Habacuc.

12:54 p.m.  
Blogger BĂNĂŢEANU said...

ingrozitor

1:10 p.m.  
Anonymous Anonim said...

ii doresc domnului artist si toti celor care ii impartasesc ideea despre arta,copii lui sa aiba parte de aceeasi soarta precum cea a catelului,de preferabil cu el de fata neputannd face nimic.

4:17 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Am semnat petitia, e clar! In cazul asta nu cred ca este necesara prezenta vreunei asociatii pentru protectia animalelor ci a catorva psihiatri! In numele artei cred ca exista dezaxati care pot face acelasi lucru cu un om. Nu le permite legea ca cine stie de ce ar fi in stare. Vorbesc serios cand spun ca e caz de psihiatrie. Nu poti fi intreg la cap!

4:38 p.m.  
Blogger Richard M. Ilie said...

Am semnat si eu petitia. Deja sunt 1500000 de semnaturi. Oare vor avea destula greutate pentru a impiedica asemenea "manifestari de arta"?

10:13 a.m.  
Anonymous Anonim said...

am scris si noi un post despre asta acum patru luni si jumatate :)

6:57 p.m.  
Blogger c said...

"am primit pe e-mail"? Asta e sursa?
don' mean to be that skeptical b!tch, dar pana nu vad
1: un articol pe un site specializat (fara animal lovers.smth/ blogul lui Ghitza/ youtube) sau
2: o confirmare oficiala
nu cred nimica
pe scurt, subscriu la this guy -- http://catharsisjb.deviantart.com/journal/17360168/

am dat un search pe google si tot ce am gasit despre el (poate mi-a scapat mie ceva? aratati-mi daca) sunt numai posturi pe bloguri personale, aceleasi informatii incomplete over end over si niste ranturi pe site-uri de petlovers
excuse me, dar nu se pun.

inainte sa semnati petitia, ati citit textul? L-ati inteles? Bravo.
N-am vazut scris nicaieri cum ca artistul va repeta gestul la bienala urmatoare. Participarea nu i-a fost interzisa inca, si daca nu ma insel sunt cateva declaratii pe net din partea organizatorilor bienalei (use that spanish that you know so well) in care se explica cum si de ce [ http://www.mail-archive.com/esferapublica@yahoogroups.com/msg00047.html ]

prefer sincer o confirmare serioasa decat s-arunc cu subsemnatu' si cu invectivele...

11:50 p.m.  
Blogger Cristian said...

@ cristina

tu ce a descoperit in cautarile tale? a comis omul ala atrocitatea aia?

11:57 p.m.  
Blogger Caiafa said...

Acum ... nu ştiu ce ar trebui să ne mire mai mult: artistul care a făcut asta sau oameni care au refuzat să hrănească animalul doar pentru că cineva a spus asta.
Gâdiţi-vă. Pentru simplul fapt că nu au hrănit animalul cei care l-au văzut intră foarte uşor la categoria bestii. Pe când artistul ...
Ce e mai grav: să legi un câine de un perete şi să nu-l hrăneşti sau faptul că sute de oameni ignoră foarte uşor suferinţa animalului doar pentru că cineva le-a spus asta.

11:41 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home