Online: YouTube lanseaza momentul de publicitate
De astazi putem vorbi despre publicitate pe YouTube dincolo de sponsorizari si bannere. Vorbim practic de reclame inserate in clipurile video.
Reclamele sunt niste layere semitransparente care apar la secunda 15 si sunt "usor animate", acoperind cam 20% din suprafata clipului. Reclama dureaza cel mult 10 secunde. Partea interesanta este ca utilizatorii interesati de produsele sau serviciile din reclame pot "cere" sa vada mai mult printr-un click pe layer, moment in care clipul video se opreste, iar peste el apare in sistemul "picture in picture" clipul publicitar. La sfarsitul reclamei, clipul porneste de la momentul in care s-a oprit.
Ce v-am spus mai sus sunt lucruri citite si nu experimentate. Nu am reusit sa gasesc o reclama in clipul oferit de NY Times (de unde am luat screenshot-ul de mai sus). E posibil sa nu se vada decat in State. Probabil mai sunt si altele de citit si descoperit la acest sistem (de pilda daca pot sa optez pentru a nu vedea nicio reclama), dar astept sa vad pe viu cum functioneaza.
Cert este ca pe masura ce video-ul creste in online (si au fost mai multe articole care au subliniat asta in ultimul timp), vor aparea mai multe forme de publicitate. Ramane de vazut cum vor influenta noile forme de reclama creatia publicitara si activitatea agentiilor interactive.
UPDATE: Silicon Alley Insider a facut un calcul pentru a vedea cat va castiga YouTube din "noua publicitate", pornind de la un CPM de 20$. Au fost facute doua estimari: una rezervata, de 8 milioane $ pe an, cealalta, optimista, de 450 milioane $. Aici gasiti articolul, iar aici e calculatia.
Reclamele sunt niste layere semitransparente care apar la secunda 15 si sunt "usor animate", acoperind cam 20% din suprafata clipului. Reclama dureaza cel mult 10 secunde. Partea interesanta este ca utilizatorii interesati de produsele sau serviciile din reclame pot "cere" sa vada mai mult printr-un click pe layer, moment in care clipul video se opreste, iar peste el apare in sistemul "picture in picture" clipul publicitar. La sfarsitul reclamei, clipul porneste de la momentul in care s-a oprit.
Ce v-am spus mai sus sunt lucruri citite si nu experimentate. Nu am reusit sa gasesc o reclama in clipul oferit de NY Times (de unde am luat screenshot-ul de mai sus). E posibil sa nu se vada decat in State. Probabil mai sunt si altele de citit si descoperit la acest sistem (de pilda daca pot sa optez pentru a nu vedea nicio reclama), dar astept sa vad pe viu cum functioneaza.
Cert este ca pe masura ce video-ul creste in online (si au fost mai multe articole care au subliniat asta in ultimul timp), vor aparea mai multe forme de publicitate. Ramane de vazut cum vor influenta noile forme de reclama creatia publicitara si activitatea agentiilor interactive.
UPDATE: Silicon Alley Insider a facut un calcul pentru a vedea cat va castiga YouTube din "noua publicitate", pornind de la un CPM de 20$. Au fost facute doua estimari: una rezervata, de 8 milioane $ pe an, cealalta, optimista, de 450 milioane $. Aici gasiti articolul, iar aici e calculatia.
Etichete: Online, Online Video, YouTube
2 Comments:
Ai putea vedea cum functioneaza noprimetime-ul dezvoltat de Tree.ro si implementat de moment pe protv.ro, acasatv.ro , gandeste-liber.ro si sport.ro :)
@ costin
am auzit de implementare, dar cam tarziu sa vin cu stirea proaspata.
am vorbit si cu catalin despre ce se poate face si chiar vreau sa fac ceva cu el pentru promovarea NPT.
ma bucur insa ca televiziunile mari au facut pasul asta.
o sa ma uit pe ce s-a implementat si revin cu un post.
Trimiteți un comentariu
<< Home