Online: Fara titlu
Dupa cum spune Vlad Popa, "am ajuns de la nimic pe Internet sa avem mai multe organizatii", amintind de ARMA si punand in prima plan - nu cu foarte multe detalii - dorinta IAB-ului local (inca in procesul facerii) de a intra in jocul studiului oficial al online-ului romanesc.
Acum cateva ore, cineva mi-a dat un mail in care imi spunea: "am vazut pe blogul tau o referire la ARMA si as vrea sa te rog sa ma pui in legatura cu ei. Noi avem un instrument de masurare in retea care ar putea sa-i ajute".
Acum cateva minute am vazut pe blogul lui Zoso stirea Mediafax in care se oficia victoria BRAT in monitorizarea Internetului, biroul fiind "susţinut de 37 dintre cei mai importanţi editori de site-uri, regii, agenţii şi clienţi de publicitate", citez "din" Zoso.
Nu stiu ce s-a discutat in discutiile de pana acum si cred ca au fost multe propuneri interesante de rezolvare a situatiei si alegerea celei mai bune solutii. Cred (sper) ca a fost cineva care a propus ca oricine e interesat sa faca studiul sa se pregateasca pentru o licitatie in care sa se cantareasca ofertele. Parca asa s-a procedat in cazul studiilor de audienta TV. Si imi aduc aminte de o disputa intre AGB si TNS/CSOP de acum cativa ani buni, care a impartit piata in doua tabere. Intr-un final "s-au impacat" si acum lucreaza impreuna.
Comunicatul BRAT spune "Sistemul de măsurare ce va fi realizat de către BRAT va utiliza o metodă stabilită de membrii Departamentului Internet, beneficiari ai noului serviciu". Sunt convins de acest lucru, dar nu era mai bine sa se stabileasca cine va monitoriza in functie de tool-ul de care dispune?
Si mai am o intrebare: Cat loc va lasa studiul BRAT pentru instrumente alternative ce vor putea aduce valoare adaugata acestuia? E dispusa industria sa se raporteze la mai multe instrumente?
FOTO: I'M BEGINNING TO LIKE YOU/ E3000
Acum cateva ore, cineva mi-a dat un mail in care imi spunea: "am vazut pe blogul tau o referire la ARMA si as vrea sa te rog sa ma pui in legatura cu ei. Noi avem un instrument de masurare in retea care ar putea sa-i ajute".
Acum cateva minute am vazut pe blogul lui Zoso stirea Mediafax in care se oficia victoria BRAT in monitorizarea Internetului, biroul fiind "susţinut de 37 dintre cei mai importanţi editori de site-uri, regii, agenţii şi clienţi de publicitate", citez "din" Zoso.
Nu stiu ce s-a discutat in discutiile de pana acum si cred ca au fost multe propuneri interesante de rezolvare a situatiei si alegerea celei mai bune solutii. Cred (sper) ca a fost cineva care a propus ca oricine e interesat sa faca studiul sa se pregateasca pentru o licitatie in care sa se cantareasca ofertele. Parca asa s-a procedat in cazul studiilor de audienta TV. Si imi aduc aminte de o disputa intre AGB si TNS/CSOP de acum cativa ani buni, care a impartit piata in doua tabere. Intr-un final "s-au impacat" si acum lucreaza impreuna.
Comunicatul BRAT spune "Sistemul de măsurare ce va fi realizat de către BRAT va utiliza o metodă stabilită de membrii Departamentului Internet, beneficiari ai noului serviciu". Sunt convins de acest lucru, dar nu era mai bine sa se stabileasca cine va monitoriza in functie de tool-ul de care dispune?
Si mai am o intrebare: Cat loc va lasa studiul BRAT pentru instrumente alternative ce vor putea aduce valoare adaugata acestuia? E dispusa industria sa se raporteze la mai multe instrumente?
FOTO: I'M BEGINNING TO LIKE YOU/ E3000
5 Comments:
intrebarea ta finala cred ca este o gluma. piata nu are bani de doua studii, ar fi brici daca strangem curelele sa adunam sa facem unul singur care sa acopere 3 zone:
trafic
monitorizare
audiente, studiu sociodemografic.
daca stam sa ne gandim ca si in celelalte 2 nonprofit organizatii sunt in buna parte cam aceeasi membrii ar fi aiurea sa mergem acum la ARMA sa votam ca ne apucam de studiu.
in ceea ce priveste IAB eu cred ca ciprian declara sus si tare "eu nu fac studiu". el vrea sa reglementeze la nivel de formate si alte lucruri specifice.
nu ma refeream la 2 studii cum era pe vremuri cu AGB si TNS, ci la studii mai mici care sa acopere anumite nevoie si sa mearga mai mult pe calitativ.
sunt sigur ca ar putea aparea asa ceva...
cat despre IAB e bine de stiut ca nu se baga pe studiu, era normal nefiind obiectivul principal al IAB mama, ca tocmai vroiam sa schimb poll-ul de pe blog, acum ca si ARMA vrea sa urce pe scena...
Cristi,
Parte din raspunsul meu l-a dat Razvan. IAB Romania nu-si propune sa faca un studiu de audienta daca acesta va fi facut de BRAT. Mai mult, probabil ca mare parte din membrii IAB vor fi aceeasi care sustin si finanteaza studiul BRAT. IAB Romania are multe alte obiective care cu siguranta nu-si au locul la BRAT, nici ca structura a organizatinie si nici ca obiective declarate. Mai mult, nu eu decid ce va face IAB ci chiar membrii care vor face parte din IAB Romania.
Eu nu fac decat sa duc mai departe o initiativa. Iar pentru consemnare, primele discutii despre IAB Romania le-am avut cu Silviu Sarbu in anul 2000 cand nici ARBOmedia si nici alti jucatori Vodanet, Netbridge nu erau pe piata de online. Dar asta e o alta poveste. De istorie.
Vreau sa ne gandim mai mult la prezent si la viitor decat la ce au facut sau nu "jucatorii" in aceasta piata. Am fost la sedintele BRAT pe online din 2001 sau 2002 (nici nu mai conteaza anul). Faptul ca s-au pierdut 4 ani nu mai conteaza daca in 6 luni apare un prim studiu elaborat.
Iarasi, nu mai conteaza ca ARBOmedia, iMedia, Netbridge, ROL.ro, Vodanet (am incercat o ordine alfabetica) si-au facut singuri un studiu sau chiar doua-trei. Conteaza cred sa se treaca peste orgolii. Sa existe transparenta. Adica vrem sa punem umaru' la treaba sau vrem sa o frecam cum se freaca la greu in ro ?
Daca ne e clar ce vrem sa facem si renuntam la scenarita cu siguranta blogul tau va avea mai multi cititori pentru ca vor fi mai multi utilizatori, pentru ca fenomenul internet va avea resurse, pentru ca educatia online va conta, pentru ca se va vorbi de bresle (btw de sibiu) si nu de ciubuc.
noi ne dorim ca toate "oo-lele" sa fie intr-un singur cos asta pentru a putea face cross-uri intre date. altfel ne trezim cum facem acum cu presa si tv-ul, nici macar advertiserii nu sunt definiti identici si daca vrei sa faci o monitorizare pe categorie trebuie luat client cu client "at laba"
razvane, deci cum a ramas? brat face studiul si arma a pierdut trenul?
Trimiteți un comentariu
<< Home