joi, iulie 20, 2006

Blogs: Primul studiu dedicat bloggerilor romani

Vroiam sa mai tin ideea inca o zi, doua, pana o formulam coerent, insa Carmen m-a "convins" sa o impartasesc. (Carmen, chiar vroiam sa iti scriu zilele astea, dupa ce am citit ca pregatesti update-ul la analiza blogosferei, sa iti cer parerea despre survey.)

Ma gandesc de cateva zile la un survey despre cine este blogger-ul roman, in care sa atingem atat date psiho-demografice, cat si despre consumul media, relatia cu brandurile si petrecerea timpului liber.

Nu m-am gandit la ceva super-profesionist, neavand la dispozitie o platforma securizata. M-am gandit la un survey independent, bazat pe o aplicatie free online, rezultatele putand fi utilizate de oricine este interesat de blogging si bloguri.

Cred ca un astfel de survey ne va da o idee mai buna decat multe alte pareri despre cine suntem noi si cat de importanti suntem pe Internet.

Eu am facut un cont pe CreateSurvey.com pentru a realiza survey-ul. Daca stiti alte platforme mai bune, astept recomandari. Astept totodata si propuneri de intrebari sau topic-uri de abordat.

5 Comments:

Blogger boyarul said...

For now, just promoting here and here.

1:02 a.m.  
Anonymous Anonim said...

întrebări... well. n-am specificat răspunsurile multiple sau unde e răspuns liber da' colaborez la o bere serioasă dacă vrei. am mai proiectat sondaje pt. faculta de sociologie. spre durerea mea le-am şi aplicat şi atunci am văzut ce naşpa am dat-o-n bară uneori :)

1. de cât timp foloseşti netul?
2. de cât timp menţii un blog?
3. în ce categorie intră? (personal sau nişă... care nişă?)
4. câştigi bani în urma blogului?
5. cât de des postezi?
6. pentru ce scopuri foloseşti netul?
7. scrie cele 5 branduri favorite (orice)
8. ce venit ai?
9. lucrezi? dacă da în ce poziţie? (opţional)
10. câţi ani ai
11. unde locuieşti
12. ce te-a determinat să începi un blog?
13. cât de des te duci la evenimente culturale (film/teatru/concert/etc.)
14. câte cărţi ai citit în ultima lună?


mă rog, mai am idei... dă-mi şi tu un mail dacă vrei colaborare. oricum, trebuie să faci (facem) ceva structurat.

3:10 a.m.  
Anonymous Anonim said...

interesanta ideea ta.daca pot sa ajut cu ceva,just say it.

11:14 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Intrebarea mea este: de ce ar fi nevoie de o astfel de cercetare?

"Cred ca un astfel de survey ne va da o idee mai buna decat multe alte pareri despre cine suntem noi si cat de importanti suntem pe Internet."

Cu cativa ani in urma eram unul dintre primii care isi deschideau un blog pe de-abia nascutul WebLog.ro, transformat in scurta vreme in WeBlog.ro. Veneam la vremea respectiva de pe poezie.ro, din multe puncte de vedere un blog gigantic, cu foarte multi autori.

De atunci si pana acum am asistat la nenumarate initiative de "strangere a randurilor". Intalniri, conferinte, emisiuni la radio, podcasturi etc.

Un fel de "hai sa ne promovam singuri", poate ne baga cineva in seama.

Adevarul este ca:

1. E preferabil sa fii bagat in seama pentru ceea ce postezi, nu pentru buzz-uri artificiale.

2. Criteriul de a avea un blog e mult prea slab pentru a-ti stabili prieteniile si afinitatile in functie de el.

3. O impartire a internautilor in 2 tabere ("bloggeri" si "restul lumii") e tare pacatoasa.

4. "A avea putere pe net" se traduce de fapt prin "a avea lideri de opinie". N-am nimic cu acestia, daca exista, dar nu-mi serviti o gargara echivalenta cu "Muncitori din toate tarile, uniti-va!", ca sa ma inscriu in partid.

5. In ciuda aparentelor, blogosfera romaneasca va avea de castigat numai de pe urma continutului de calitate, nu si a tentativelor de gasire a "identitatii" lansate de unii si de altii.

11:34 a.m.  
Blogger Sorin said...

Cateva adrese pentru orientare:
Blog Survey, Etude:les blogs, Constantin Basturea's weblog.
Mai sunt multe dar nu-mi dau seama inca in ce fel e gandit studiul.
Cred ca trebuie propuse grupe pentru tematica blogului, scopul blogului, nivelul studiilor, tipul activitatii de baza, varsta, venitul, data inceputului blogarii, resedinta etc.
Succes!

7:48 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home