marți, iulie 28, 2009

Advertising: Viral adevarat sau doar o reclama buna?



Acum cateva zile am primit pe e-mail comunicatul despre performante unui spot Evian pe YouTube. E cel de mai sus. Evian Roller Babies a inregistrat peste 16 milioane de vizualizari pe YouTube in doar trei saptamani de la lansare.

Am ignorat la acea data comunicatul. Mi-am adus aminte de el descoperind pe un blog cateva intrebari interesante aparute pe marginea clipului. Le redau asa cum sunt:
  • What distinguishes a “viral-video success story” from a good TV commercial that’s available online?
  • In other words, does the fact that most TV commercials don’t go viral just mean that most TV commercials aren’t that good?
Voi ce credeti?™

Etichete: ,

5 Comments:

Anonymous Titus said...

Ideea cu viralul este ca majoritatea celor care vad, de exemplu Evian Babies vor retine ca niste bebelusi simpatici fac ceva si sunt desenati cu ajutorul calculatorului. A, da, si ca sunt foarte draguti - mai putini o sa tina minte ca e o apa minerala, si mai putini o sa tina minte ca e Evian, si mai putini o sa si cumpere.

Asa ca reclamele de succes nu sunt cele care ajung cele mai virale, ci cele care conving cel mai multi oameni sa cumpere produsul X :)

6:01 p.m.  
Anonymous Bogdan Theodor Olteanu said...

In marketingul viral (ca la carte) nu platesti media; ad-ul in sine e suficient de puternic/istet ca sa dezvolte circulatia.

Nuantele mai greu de distins apar cand un ad clasic (construit pentru TV, sa zicem) are potential viral si ajunge sa fie transmis ca atare.

7:06 p.m.  
Anonymous Life Tester said...

mi se pare aberant sa platesti atat pt o apa (fie si minerala :-)

9:08 p.m.  
Anonymous Alex Sinov said...

Se incadreaza in gama celor facute de Cadbury: gorila, dansul sprancenelor.
Este viral, daca ne gandim la modalitatea de propagare.

Tare mi-as dori sa vedem si la noi asemenea productii, ca tare m-am saturat de platitudinile actuale.

9:15 a.m.  
Blogger Rin Tin Tin said...

Nu era o vorba, "The medium is the message". De ce ar deveni virale reclamele TV? Nu orice viral face bine produsului, cum spunea Titus.

5:10 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home