vineri, mai 23, 2008

Events: Seminar de Search Engine Marketing

La sfarsitul lui februarie, Evensys a lansat o noua platforma de evenimente in portofoliul sau intitulata Advertising 2.0. Pana acum sub acest nume umbrela am organizat trei seminarii - Digital Branding, Digital Marketing si Blogging for Companies - pe care le vom relua in toamna acestui an.

In iunie, vom avea alte trei noi seminarii. Ma opresc acum la cel de Search Engine Marketing, pus la cale impreuna cu agentia Hyperactive.

Desi pentru multi Search Engine Marketing este o nisa, chiar si pentru a parut asa cand am luat decizia de a lansa un seminar de o zi, daca ne uitam la tot felul de statistici despre publicitatea online, vom vedea ca optimizarea pentru motoarele de cautare si tehnicile adiacente primesc estimarile de crestere cele mai optimiste.

In Anglia, spre exemplu, peste 57% din bugetul pe online este alocat SEM-ului. Spre comparatie, bannerele si formele conexe atrag doar 22% din buget. Si asta se intampla pentru ca marketerii britanici considera SEM drept cea mai eficienta cale de generare de lead-uri.

Vorbitori in acest seminar vor fi Alex Visa, proaspat intors de cateva zile din Canada, care ocupa si functia de presedinte al agentiei, si Dorin Boerescu, fostul sef al Speed Promotion, co-fondator al Hyperactive.

Seminarul se va adresa in principal oamenilor de marketing cu atributii in zona new media.

Profit de ocazie sa fac putina reclama initiativei Hyperactive - HotNews - Doru Panaitescu, aceasta fiind dedicata agentiilor de media.

Etichete: , ,

9 Comments:

Anonymous Anonim said...

Oare de ce sunt sceptic? Stiu ca seminarul va fi tinut de oameni super smart, care stiu despre ce vorbesc. Problema e ca intr-o zi, intr-un singur seminar, nu poti sa-i inveti pe oameni ce-i ala SEO si cum se face. E timp doar pentru o trecere in revista. Asta inseamna ca cei care nu stiu ce-i ala SEO/SEM nu vor intelege prea multe, iar cei care stiu deja... pai intr-o trecere in revista vorbesti de basics - ei bine, profesionistii ar putea auzi chestii pe care le stiu deja.

Poate gresesc.

10:03 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Laudabila initiativa, mai ales ca in program vad ca ziua incepe cu SEO si apoi cu diferentierea SEM vs SEO.

Doar un comentariu privind Marea Britanie: piata e atipica din motive de digitalizarea timpurie a televiziunii (si de modalitatea de buying tv) ceea ce a dezvoltat f mult adv. mici si mijlocii (vezi si classifield-ul).
In plus bugetele pe search din GB de multe ori includ search global sau macar zonal consolidat in GB din motive de expertiza superioara si evident pondere in bugetul de search al zonei.

10:23 a.m.  
Anonymous Anonim said...

@darius - evenimentul e adresat clientilor - oameni de marketing implicati in construirea prezentei online a unor branduri. Exista o lipsa acuta de informatii privind factorii care influenteaza succesul in online. Vrem trezim curiozitatea asupra subiectului si sa transmitem exact un "kit de baza" care sa sprijine clientul in deciziile viitoare. Evident, planul nu este sa dam la sfarsitul seminarului diplome de specialisti SEO/SEM :)

@parvan - ai perfecta dreptate, piata de online din GB e atipica - chiar si prin dimensiune - 2.8 miliarde lire sterline - cea mai mare din lume. Nu avem cum sa ne comparam cu ei, vrem insa sa atragem atentia cat mai mult asupra search advertisingului si in .ro - stim cu totii ca are un potential enorm - si clientii trebuie sa inteleaga asta. Sunt convins ca search-ul poate contribui mult la cresterea industriei prin generarea de lead-uri relevante pentru clienti - care vor conduce ulterior la cresterea semnificativa a bugetelor investite in online.

11:18 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Dorin,nu era nimic polemic :)

polemica ar aparea la nevoia de leaduri, cum convertesc leadul in vanzari, prezenta digitala a brandurilor, in ce stadiu trebuie sa fiu pentru ca seo, sem ca sa aduca roi ... etc.

Dar desi nu impartasesc ideea ca in Romania clienti ar fi total in afara subiectului (mai ales cei din multinationale) ... popularizarea searchului este intr-adevar .... O INITIATIVA LAUDABILA.

12:23 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@parvan - stiu ca nu era nimic polemic. cred ca discutia merita continuata intr-un grup restrans :). in rest, multumim pentru aprecieri.

3:21 p.m.  
Blogger Laura said...

Nu face si Evensys niste abonamente pentru ca doritorii (companii sau persoane fizice) sa participe la mai multe evenimente la un pret mai redus? ...un abonament anual de exemplu?...cu o legitimatie/card de acces valabil tot anul...Si uite asa se mai naste si o comunitate de marketeri...?

1:51 p.m.  
Blogger Cristian said...

sper ca nu ai pe cineva la noi care iti dezvaluie planurile noastre! :-)

planuim tot ce ai spus si mai mult decat atat.

8:27 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Ca si informatie generala: nu exista (separat) SEO si SEM. Vad ca se face aceasta greseala destul de frecvent, prin faptul ca se considera ca SEO si SEM sunt lucruri diferite.
SEM - include SEO, paid placement si paid inclusion.

SEO este parte componeta a unui program de Search Engine Marketing.

Un Search Marketer nu cred ca ar trebui sa faca astfel de confuzii, mai ales cand ai pretentia de a ii educa pe altii.

2:47 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Bogdan,

Intr-adevar, Search Engine Marketing (pe scurt SEM) include toate eforturile de marketing pe motoarele de cautare ale unui client: optimizare organica, submitere catre directoare ... si publicitate platita pe motoarele de cautare.

Cu toate astea, extrem de des se asociaza acronimul de SEM cu publicitatea platita pe motoarele de cautare, si in mod evident SEO cu traficul organic porvenit tot de la motoarele de cautare.

Cele observate de tine nu sunt o confuzie, si da, ai dreptate, SEM-ul include si SEO-ul.

Titlul seminarului a fost ales in felul acesta pentru a fi extrem de clari in ceea ce priveste tipurile de subiecte care se vor aborda (ma refer mai ales la subiectele de optimizare organica)

Dupa cum scrie si pe site-ul evenimentului, seminarul se adreseaza atat companiilor care descopera acum marketingul online, cat si celor care deja conduc campanii online si doresc eficientizarea lor.

Pe curand,
Alex

1:29 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home