miercuri, decembrie 06, 2006

Blogs: Cat de mult ar trebui sa postam?

Ma intrebam acum cateva zile daca ar trebui sa postez zilnic. Aseara cineva imi spunea la o intalnire cum e (aproape) enervat de ritmul in care un amic de-al sau isi actualizeaza zilnic blogul. "Asta nu mai face nimic decat blogging, are cate 4-5 posturi pe zi!", a exclamat interlocutorul meu. "Cred ca o sa il scot de feed reader-ul meu", a continuat el.

M-am gandit instant cum pana acum o saptamana si eu postam "la greu" in fiecare zi. Am lasat o astfel de impresie si eu? Daca cineva ar intreba "Cate posturi pe zi ar trebui sa am?", ce raspuns veti da?

23 Comments:

Anonymous Anonim said...

daca esti revista presei sau o nisa de stiri ( financiar, sportive ), as prefera sa ai vreo 10-15

daca esti o persoana, as prefera sa nu ai mai mult de 2-3 pe zi, cel mult

9:20 a.m.  
Anonymous Anonim said...

In general ma deranjeaza sa las posturi necitite in feedreader. Asta e motivul pentru care m-am dezabonat de la scoble, metropotam, digg si slashdot si pentru care intru destul de rar pe Zoso. Si meditez sa il scot si pe Hugh@gapingvoid.
Recomandarea mea? Maxim 3 posturi/zi, minim 1/saptamana.

9:40 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu mi-am propus sa posetz zilnic. Ca e vorba de un entry sau mai multe e o alta poveste.
De ce zilnic? Imi da un anumit ritm si ma tine in forma. Exact ca la sport.
Nu stiu daca e rau sau bine (sa scrii zilnic in blog), insa asta e "reteta" care functioneaza pentru mine. E drept ca nu de fiecare data reusesc sa scriu zilnic. Dar macar incerc...

10:11 a.m.  
Anonymous Anonim said...

maxim 1/zi.. oricum, daca-s mai multe si le citesc la inceputul/sfarsitul zilei ori il citesc pe cel care imi sare in ochi ori dau skip la toate :P

10:15 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Şi eu cred că un post pe zi e aproape necesar, dar de la 2-3 în sus, pe zi, devii obositor. Vezi Zoso. De la tine aştept unul pe zi, cel puţin, pentru că ai ceva de zis.

10:24 a.m.  
Blogger Dragos Novac said...

eu cred ca pui intrebarea gresit. una mai potrivita ar putea fi: scrii pentru tine sau pentru altii? daca scrii pentru altii poate atunci intrebarea mult/putin ar avea sens, imho.

si nu e nici o problema daca scrii mult si altii nu te citesc din cauza asta. spre deosebire de print posturile alea, daca prezinta interes, nu se vor pierde si pot fi gasite imediat din cateva clickuri. ;)

11:52 a.m.  
Blogger Cristian said...

Alex si Dragos mi-au dat de gandit.

Si eu cred ca se scrie prea mult pe Metropotam si ar trebui, Dragos, sa puneti RSS-uri separate, in functie de categoriile de content...

Ma sperie cand vad 20 de update-uri in 2-3 zile de la Metropotam!

Ce spune Dragos mi se pare OK pentru un blog personal. E adevarat ca daca te 'atrage' persoana, o citesti oricand, nu neaparat zilnic...

La partea cu "scriu pentru mine" vs "scriu pentru altii" e o alta discutie si deja unii au raspuns la intrebarea asta in posturile lor despre motivatia lansarii blogurilor. E o leapsa deja pe tema asta!

Interesant... revin

12:08 p.m.  
Blogger Dragos Novac said...

eu cred ca se scrie putin pe metropotam si explicatia este simpla -- o explicatie pe scurt este ca consumul articolelor nu este one-time (intr-o zi) ci intr-o perioada mai lunga de timp, iar google si traficul ne arata foarte bine asta. ma rog, intr-un sens mai larg metropotam nu este chiar un blog ci un website de continut iar astea sunt niste chestii care tin de strategie si de SEO.

si cristi, metropotam *ofera* rss-uri separate de la inceput, asa am gandit tot 4h-ul de la bun inceput chiar. poti sa iei toate articolele, doar una sau mai multe rubrici sau doar evenimentele sau articole plus evenimente. lista lor este aici

1:23 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cred ca este bine sa postezi ori de cate ori ai ceva de spus care ar putea fi cat de cat de interes si pentru altii.

E imposibil sa fie o regula generala. Poti posta de 10 ori pe zi si sa nu te ia nimeni in seama, dar si de 10 ori pe zi dar sa ajungi o sursa de informatii si idei folositoare caz in care toti te vor citi..

1:42 p.m.  
Anonymous Anonim said...

vorba lui dragos, blog personal sau corporate?
la primu scrii cat te tine, la al doilea cand trebuie :)
Chiar in fiecare zi e ceva de zis? :)
Mira-m-as

2:57 p.m.  
Anonymous Anonim said...

cred ca in jur de 1-2 pe zi maximum

3:21 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Buna,

La fel spun si eu, de cate ori crezi ca ai ceva de notat, de comentat, pentru tine si pentru ceilalti.

Monitorizarea prin RSS a unui blog iti da libertatea sa citesti insemnarile cand ai timp, sa le bifezi pe cele la care vrei sa revii, sa le ignori pe cele care nu te intereseaza.

Asa incat, numarul de insemnari chiar nu conteaza, ci doar calitatea lor.

Carmen

4:14 p.m.  
Anonymous Anonim said...

prefer maxim 3 posturi pe un blog personal si unu singur pe un blog de "stiri" si ala sa fie cel mai tare din ziua respectiva ;)

6:27 p.m.  
Anonymous Anonim said...

se intampla sa nu scriu cate 2-3 zile la rand. se intampla sa scriu 2-3 zile cate 4-5 posturi pe zi. scriu dupa cum am chef si timp. cui nu ii convine, sa nu citeasca.

7:43 p.m.  
Anonymous Anonim said...

cand citesc posturile in bloglines daca apar mai mult de 3 de la un blogger, le citesc dar mai in fuga. cand e unul singur ii dau atentie mai mare. e important ca, daca postezi, sa nu pui tot odata. de-a lungul unei zile pot sa inghit si 4-5 posturi de la cineva dar la interval de cateva ore.

10:52 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Fiecare posteaza cand crede ca e mai bine. Nu exista o limita de post`uri pe zi. Uneori prea multe post`uri plictisesc, alteori aduc trafic si poate bani.

Maxim 5 post`uri/zi.
Minim 1 post/saptamana.

10:58 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Si pe mine ma cam sperie cand cat de repede se aduna posturile necitite pe Metropotam, Lifehacker - dar pentru ca ma intereseaza continutul foarte tare, trec prin ele si daca se aduna 50-60. Am renuntat insa la cele care posteaza si mai des si sunt la 'periferia' preocuparilor mele - Scoble, Boing Boing; le verific o data la cateva saptamani, cu o privire din avion.

Mai este un aspect: gimnastica mentala la care te obliga disciplina de a scrie zilnic. De ex, la businessideas.ro, facem sport gasind cate o noua idee de afaceri in fiecare zi. Scrisul pe blog te face sa privesti lucrurile cu mai multa atentie, si asta iti prinde bine in fiecare zi.

11:34 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Puţin şi bun decât mult şi prost...

Dacă într-o zi ai multe de zis le zici, iar dacă 2 săptămâni nu ai nimc de zis, asta e... vor veni şi zile mai bune...

Eu încă mai aştept zilele alea bune :D

11:46 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cristian, you've been taged ;)

12:47 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Ar trebui?
Ma duce cu gandul la un redactor sef care-ti cere zilnic un articol. In blog, tot ce trebuie este calitate si subiecte de interes pentru cei carora te adresezi. Consideri ca poti da 10 postari geniale pe ziua de azi? Baga!
Dar, "vorba lu' Ceauseasca" la proces:
O sa te judece colegii mei"

10:47 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu personal mi-am propus sa postez zilnic macar un psot pe zi... Daca mai gasesc ceva interesant, imi vine o idee sau mai stiu eu, fac postul nr 2... Oricum, eu zic ca [nu e cacofonie!] macar 1 - 2 posturi pe zi ar trebui facute, maxim... 5 :-s dar e mult... de exemplu zoso [nu e reclama sau ceva] posteaza foarte mult, intru odata pe zi acolo si dau scroll in jos 5 minute pana gasesc ultimul post pe care l-am citit...

min 1-2 / max 5

4:03 p.m.  
Anonymous Anonim said...

si eu am cel putin unul zilnic, si maximum 3. scriu atit pentru ca atit simt. unii scriu mai putin, altii mai mult, asta e tot. pe blogul meu am observat ca e ok sa am cel putin un articol pe zi. plus niste sondaje schimbate la 2-3 zile, uite asa, sint ok. nu ma pling

6:33 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Subscriu la ideea cu maxim 3/zi. Minimum 1 la 3 zile. Depinde cum sunt obisnuiti cititorii. Si tu aveai groaznic de multe intr-o perioada si citeam doar "o intrebare pe zi" - cu speranta de a fi cea mai interesanta chestie.

Mai e vorba si de titluri. Zoso, de exemplu, are titluri descriptive si in general nu ii citesc si posturile (nici macar fragmentul din reader), daca nu ma intereseaza neaparat, dar tot ma dispera scriind 10-15/zi.

Ce am observat? Fiind cativa care scriu foarte mult dauneaza si celorlalti. Daca vad 50-60 de posturi noi/zi, sunt tentat sa trec foarte rapid peste toate, nu numai peste cele multe la un loc.

Referitor la ce zicea Carmen: cand vezi foarte multe bloguri noi in reader nu prea iti vine cheful sa analizezi care bun sau rau, calitate extra sau light. :)

6:53 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home