marți, februarie 03, 2009

CSR: Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2008

Dragos Dehelean m-a invitat si anul acesta sa imi spun parerea despre responsabilitatea companiilor pe plan local. Iata raspunsurile mele la cele 4 intrebari primite.
Care sunt primele 3 companii din Romania pe care le admiri cel mai mult in privinta Responsabilitatii Sociale? De ce?
Vodafone, Tuborg si Unicredit. Vodafone a fost aproape de mine prin doua initiative care ma intereseaza foarte mult: donatiile de sange si reciclarea. Tuborg a aratat prin Umbrela Verde poate atrage atentia si suportul social media. Iar Unicredit ne-a dat Cicloteque.

In ce masura marile companii din Romania au raspuns in 2008 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?
Cred ca implicarea in societate este inca un fenomen ce se manifesta punctual si in multe cazuri, domenii izolat. Sunt sectoare in care majoritatea jucatorilor au o politica puternica de CSR, de exemplu in telecom. In altele initiativele lipsesc total.

Au fost ocazii cand companii au sustinut neconditionat campanii pornite de entuziasti si aici dau exemplul Asociatiei IHTIS si a sustinerii primite din partea Romtelecom, Vodafone, Orange si Cosmote. Implicarea acestor companii a fost chiar peste asteptarile mele.

Stiu companii care au o strategie pe termen lung sau mai bine zis un plan bine pus la punct si care nu se vor clatina nici in fata crizei, nici in fata birocratiei, nici in fata nepasarii oamenilor.

Ce te astepti de la companiile care activeaza in Romania, din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2009?
Exista o dorinta de implicare, de voluntariat la nivel personal din partea multor oameni, mai ales tineri. Acestia pot fi implicati in multe actiuni si cu sprijinul lor rezultatele pot fi chiar mai bune. Exista de asemenea multe initiative pornite de entuziasti, care cu un mic sprijin oferit de companii ar putea sa realizeze campanii mari.

Ma astept ca in 2009 sa vad o colaborarea stransa intre comunitati sau oameni obisnuiti si companii pe proiecte creative, dar mai ales cu un impact.

Cum crezi ca le-ai putea stimula, tu personal, pe companii, si in special pe cele de la care cumperi, sa fie mai responsabile in 2009?
Evident ca as fi mai aproape de o companie care doneaza sau sustine o cauza. Aleg Pampers si pentru ca doneaza un vaccin pentru fiecare pachet vandut. Mi se pare o idee foarte buna.

As cumpara de la o companie care mi-ar zice "iti oferim mai putin astazi pentru ca restul il donam cuiva". Ar fi o idee buna si sunt convins ca si altii ar sustine o astfel de campanie.
Alte raspunsuri gasiti aici.

Etichete:

1 Comments:

Anonymous Anonim said...

Buna,
Ma numesc Sorina Molcut si sunt studenta la comunicare in cluj-napoca. In timp ce faceam un pic de cercetare pentru lucrarea de licenta, pe care urmeaza sa o sustin in acest an, am descoperit si bloggul dvs., unde am gasit articole in care ati dezbatut tema CSR-ului. Aceasta este si tema catre care m-am indreptat si eu pentru lucrarea de licenta, de aceea m-am gandit ca, fiind in tema cu ceea ce reprezinta acest domeniu al CSR-ului ati putea sa imi raspundeti la cateva intrebari pe care le-am introdus intr-un chestionar, care sa imi foloseasca la partea practica a lucrarii de licenta. In cazul in care sunteti de acord sa ma ajutati cu complectarea unui chestionar, as avea nevoie de o adresa de contact unde sa trimit chestionarul.
Va multumesc
sorinasmm123@yahoo.com

9:44 a.m.  

Trimiteți un comentariu

Links to this post:

Creați un link

<< Home