miercuri, iulie 02, 2008

Life: Asteptari si surprize

Experimentul MasterCard a venit cu cateva schimbari in activitatea mea cotidiana. Cea mai importanta tine de planning. Acum ma gandesc daca in locurile in care ajung, voi putea folosi cardul. Si imi planific drumurile in functie de asta.

Ieri, de exemplu, am avut o intalnire la pranz (la care a platit comeseanul meu) si a trebuit sa ma invart cu masina pana am gasit un loc liber de parcare fara spaga. Stiti probabil ca in jurul teraselor si localurilor mai cunoscute sunt "antreprenori" care iti gasesc un loc in schimbul unei mici atentii.

Azi dimineata, am evitat sa cumpar lucruri minore de la magazinul unei vecine si m-am dus direct la benzinaria de vis-a-vis, cu putine emotii, caci stiu ca de multe ori le pica sistemul.

Probabil cea mai notabila experienta recenta cu cardul am avut-o inainte cu cateva zile sa incep acest experiment, cand mi-am luat bilete la B'estfest. Am reusit sa inchei tranzactia in doua minute. Pentru multi poate nu inseamna foarte mult, pentru mine e o performanta dupa nervii de acum doi ani.

O alta ocazie interesanta de a plati cu cardul a fost in week-end, la mall Vitan, intr-un mic, mic atelier de retusuri vestimentare. Am fost uimit sa vad ca primesc si plati cu cardul, am plecat dezamagit ca nu functiona. Cumva o suspectez de lipsa de entuziasm si dorinta de a pune in functiune aparatul.

Am primit mai multe "mingi la fileu" dupa postul de acum doua zile. La unele voi raspunde intr-un post dedicat. Nu imi propun insa sa povestesc pas cu pas, ca intr-un reality TV show, ce fac cu cardul, ci mai degraba sa abordez experimentul din mai multe unghiuri, pe diverse teme.

In plus, ma invart intr-un mediu destul de modern, ca sa nu am mari probleme cu plata cu cardul. Dar chiar si asa pot aparea surprize. Una am avut-o acum un an si ceva la Gima, unde cardul meu nu mergea desi sistemul functiona si eu aveam bani in cont. A trebuit sa blochez coada si sa merg la un bancomat.

O alta surpriza am avut-o la prima mea vizita la Ikea, cand dupa vreo doua ore de cascat gura si umplu cosul, m-am trezit la casa ca nu pot plati cu cardul. Am platit pe sistemul ala mecanic, cu imprimare pe o chitanta (nu stiu cum se numeste).

Experiment MasterCard - nici o plata fara card.

Etichete: ,

13 Comments:

Blogger BĂNĂŢEANU said...

sunt acele carduri embosate (parca asa le zice) cu care poti plati si daca nu exista POS. Eu am patit-o saptamana trecuta in provincie (Pucioas, Dambovita) la un supermarket. Casiera a urmat procedura normala fara card. Se putea face o stornare ceva, dar poate nu a vrut sau nu stia cum. Noroc, ca era un BRD la 1 minut distanta. Am lasat cosul si m-am intors cu numerar, dar nu am blocat coada pentru ca intre timp au mai trecut de casa una sau doua persoane

11:39 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Ce spume as face, eu n-am mai avut portofel de cateva luni bune, doar un Mastercard si un Maestro de la Natwest. Cash? Wth is that!

12:41 p.m.  
Blogger Sandra G said...

Apropo de suprize, ai grija la planning daca iesi din Bucuresti... Eu am facut experimentul "fara cash" din greseala, iar in Iasi, sau Predeal au fost locuri in care nu s-a putut cu card.

12:42 p.m.  
Blogger Haotik said...

vezi ca la metro nu merg decat cardurile tiriac-sucks-banck asa ca nu te duce pe acolo, chiar daca e ditamai supermarket-ul

1:11 p.m.  
Blogger Cristian said...

@deea

ar trebui sa intri si tu in campania asta, ma rog, sa ne sharuiesti din experiente.

1:11 p.m.  
Blogger Cristian said...

@haotik
mersi, chiar vroiam sa merg acolo.

cred ca cea mai buna chestie ca sa evit penibilul este sa intreb inainte daca pot plati cu cardul!

1:12 p.m.  
Anonymous Anonim said...

În comentariile de la postul precedent legat de card, foarte mulţi se plîngeau că nu se poate plăti ORIUNDE şi ORICE cu cardul... cred că e firesc, pînă la un punct - una e să nu poţi achita cumpărăturile la IKEA, METRO sau GIMA, şi cu totul alta să vrei să iei pe card un buchet de flori de la ţigănci, cartofi din piaţa Obor sau brînză de la ciobanii din Răşinari ! E clar că indiferent de ţară sau comercianţi, vor exista situaţii inevitabile în care lucruri absolut necesare într-un anume context nu vor putea fi plătite cu plastic. Pînă ce o lege va obliga asociatiile de proprietari să-şi instaleze POS, nu cred că ai ce să le reproşezi... În orice caz, ideea experimentului mi se pare foarte bună pentru că identifică lacunele (comercianţi răuvoitori, POS-uri stricate, locuri unde nu au pătruns încă ş.a.m.d., ceea ce poate duce la remedierea situaţiilor iar noi ne alegem cu o listă de locuri unde e mai bine să ai mărunt în buzunar :)

2:08 p.m.  
Blogger Cristian said...

@tudor
sper ca experimentul sa fie un ghid pentru cei care vor sa plateasca mai mult cu cardul.

3:12 p.m.  
Anonymous Anonim said...

cu cea mai mare placere desi cred ca as enerva multi oameni pe unde m-as duce :D

4:21 p.m.  
Anonymous Anonim said...

daca te plimbi candva prin mall si vezi o femeie isterica ce tipa la casierita "DE-AIA AI APARAT DE CITIT CARDUL, CA SA-L FOLOSESTI" vei sti ca sunt eu

4:23 p.m.  
Anonymous Anonim said...

foarte dragutz experiment. eu am portofelul plin aproape numai de carduri diverse :), folosesc rar cash - de obicei in restaurante sau cand comandam mancare la birou, la asta sa te vad :)

4:44 p.m.  
Blogger Cristian said...

@ana
da, asa e! astazi m-am dus personal la Snack Attack sa imi iau ceva pentru pranz.

mai e varianta sa mananc pe banii altora!

5:13 p.m.  
Blogger Tom said...

bine ca nu experimentezi cu visa, ca le cade cam des serverul

6:09 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home